KNVB en Volkswagen maken voetbalverkeer schoner
- Sponsoring
- 22 mrt 2021 @ 09:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Voetbal
- 22 mrt 2021 @ 09:52
- Sjaak Hoogkamer
De KNVB en Volkswagen zijn een nieuwe samenwerking aangegaan tot eind 2023. Volkswagen wordt samen met zustermerk Volkswagen Bedrijfswagens de duurzame mobiliteitspartner van de Nederlandse voetbalbond.
Volkswagen en de KNVB streven beide naar een CO2-neutrale toekomst en bundelen de krachten om onder meer het vervoer van sporters en supporters rondom voetbalwedstrijden milieuvriendelijker in te vullen.
Volkswagen en de KNVB werkten al eerder - van 2014 tot 2017 - nauw samen, en starten nu een nieuw partnership van tenminste drie jaar met de intentie om daarna voor onbepaalde tijd met elkaar verder te bouwen aan de doelstellingen.
Als onderdeel van de samenwerking gaat de KNVB zijn wagenpark verduurzamen met elektrisch aangedreven, geheel emissievrije Volkswagens.
Een groot deel van de KNVB-medewerkers stapt de komende jaren in de 100% elektrische Volkswagen ID.3 en ook de directie van de voetbalbond krijgt Volkswagens tot haar beschikking.
Beperken reiskilometers via GO-campagne
Daarnaast gaan beide partijen het initiatief GO gezamenlijk verder invullen met mobiliteitsoplossingen die de CO2-uitstoot rondom voetbalwedstrijden moeten verminderen. Jaarlijks leggen spelers, supporters en familieleden van KNVB amateurclubs in Nederland ruim 566 miljoen reiskilometers af naar wedstrijden, waarvan 238 miljoen autokilometers. Het stimuleren van samen (elektrisch) rijden door voetballers en voetballiefhebbers naar de uitwedstrijden in het amateurvoetbal is één van de speerpunten van dit initiatief.
Trotse supporter van alle Oranjefans
Met de nieuwe samenwerking wordt Volkswagen ook officieel Trotse supporter van alle Oranjefans. Dat houdt in dat het merk rondom wedstrijden van het Nederlands Elftal en de OranjeLeeuwinnen activiteiten voor de Oranjefans gaat verzorgen.
Als onderdeel van de nieuwe samenwerking is Volkswagen als Supporter nauw verbonden aan een aantal grote internationale voetbal-events. Deze zomer vindt voor de heren UEFA Euro2020 plaats, waar Volkswagen eveneens te vinden is als officiële mobiliteitspartner.
‘Voetbal is in Nederland volkssport nummer 1, waarmee de link met ons merk Volkswagen direct duidelijk is. Bovendien zorgt voetbal voor verbinding, iets waar wij als merk ook veel belang aan hechten in het contact met onze klanten en de Volkswagen-fans. Daarnaast biedt voetbal een mooi podium om samen met de KNVB onze ‘Way to Zero’, oftewel de weg naar CO2-neutraal autorijden, onder de aandacht te brengen,’ aldus Rinke van Keimpema, directeur van Volkswagen Nederland.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing