Ziggo verliest race om Formule 1 rechten
- Sponsoring
- 18 mei 2021 @ 13:07
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- SportRechten
- 18 mei 2021 @ 13:07
- Redactie MarketingTribune
Ziggo verliest vanaf het begin van 2022 de uitzendrechten van de Formule 1. Na negen jaar uitzenden van de koningsklasse van de autosport is de kijker vanaf volgend jaar vermoedelijk afhankelijk van de Nordic Entertaiment Group. Hoe de beelden precies tot de kijker komen is voorlopig nog onbekend.
Het Scandinavische bedrijf zou veel meer geld hebben geboden op de rechten dan Ziggo momenteel betaalt. Op de social media kanalen laten veel klanten blijken Ziggo de rug toe te keren, omdat Formule 1 het enige was wat hen met de aanbieder verbindt.
Het nieuws over het verliezen van de rechten van de Formule 1 werd bekend via Chris Woerts, sportmarketeer, die in Veronica Inside het misgrijen van Ziggo meldde. Ziggo heeft voorlopig alleen via Twitter gereageerd op het nieuws: 'Vanaf 2022 zal Formule 1 helaas verhuizen naar een andere zender. Wij hebben dan negen jaar met veel plezier en trots de Formule 1 uitgezonden! In die jaren zijn de tarieven voor de uitzendrechten zo sterk gegroeid dat het voor ons helaas niet mogelijk was om Formule 1 te behouden'.
[LATER MEER]
tekst: Ryan Baij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing