Ziggo verliest race om Formule 1 rechten
- Sponsoring
- 18 mei 2021 @ 13:07
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- SportRechten
- 18 mei 2021 @ 13:07
- Redactie MarketingTribune
Ziggo verliest vanaf het begin van 2022 de uitzendrechten van de Formule 1. Na negen jaar uitzenden van de koningsklasse van de autosport is de kijker vanaf volgend jaar vermoedelijk afhankelijk van de Nordic Entertaiment Group. Hoe de beelden precies tot de kijker komen is voorlopig nog onbekend.
Het Scandinavische bedrijf zou veel meer geld hebben geboden op de rechten dan Ziggo momenteel betaalt. Op de social media kanalen laten veel klanten blijken Ziggo de rug toe te keren, omdat Formule 1 het enige was wat hen met de aanbieder verbindt.
Het nieuws over het verliezen van de rechten van de Formule 1 werd bekend via Chris Woerts, sportmarketeer, die in Veronica Inside het misgrijen van Ziggo meldde. Ziggo heeft voorlopig alleen via Twitter gereageerd op het nieuws: 'Vanaf 2022 zal Formule 1 helaas verhuizen naar een andere zender. Wij hebben dan negen jaar met veel plezier en trots de Formule 1 uitgezonden! In die jaren zijn de tarieven voor de uitzendrechten zo sterk gegroeid dat het voor ons helaas niet mogelijk was om Formule 1 te behouden'.
[LATER MEER]
tekst: Ryan Baij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nike's Oranje Fatalis-campagne voor... 09-07-2025
- Rabobank Utrecht nieuwe partner... 04-07-2025
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers