Ziggo verliest race om Formule 1 rechten

  • Sponsoring
  • 18 mei 2021 @ 13:07
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • SportRechten

Ziggo verliest vanaf het begin van 2022 de uitzendrechten van de Formule 1. Na negen jaar uitzenden van de koningsklasse van de autosport is de kijker vanaf volgend jaar vermoedelijk afhankelijk van de Nordic Entertaiment Group. Hoe de beelden precies tot de kijker komen is voorlopig nog onbekend.

Het Scandinavische bedrijf zou veel meer geld hebben geboden op de rechten dan Ziggo momenteel betaalt. Op de social media kanalen laten veel klanten blijken Ziggo de rug toe te keren, omdat Formule 1 het enige was wat hen met de aanbieder verbindt.

Het nieuws over het verliezen van de rechten van de Formule 1 werd bekend via Chris Woerts, sportmarketeer, die in Veronica Inside het misgrijen van Ziggo meldde. Ziggo heeft voorlopig alleen via Twitter gereageerd op het nieuws: 'Vanaf 2022 zal Formule 1 helaas verhuizen naar een andere zender. Wij hebben dan negen jaar met veel plezier en trots de Formule 1 uitgezonden! In die jaren zijn de tarieven voor de uitzendrechten zo sterk gegroeid dat het voor ons helaas niet mogelijk was om Formule 1 te behouden'.

[LATER MEER]

 

tekst: Ryan Baij


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken