Opvallende activaties vanuit Rio in beeld
- Sponsoring
- 10 aug 2016 @ 10:03
- Link
-
Steffie Bossink
Projectmanager
2Basics - ActivatieOlympische SpelenRio2016
- 10 aug 2016 @ 10:03
- Steffie Bossink
De Olympische Spelen zijn in volle gang. In aanloop naar deze Spelen is er veel bericht over ‘minder bedrijven die inhaken op de Olympisch Spelen in Rio’. Uiteraard zijn er genoeg merken die wél met hun content, campagnes en activaties inspringen op hét sportevent van 2016. Vanuit Rio de Janeiro, maar ook vanaf de Olympic Experience in Den Haag, brengt Breedtesport & Marketingbureau 2Basics, de komende weken opvallende merk activaties in beeld.
Claro, sponsor LOC, valt met een relevante salesactie als eerste op
Op de luchthaven van Rio de Janeiro wordt direct duidelijk dat Samsung en Visa hoofdsponsor zijn van de Spelen. Daarnaast springen vooral de grotere partners en suppliers van het IOC, als Coca-Cola, Omega, Panasonic en McDonald’s, in het oog door zichtbaarheid op verschillende billboards.
Op zoek naar daadwerkelijke activaties worden we verrast door het merk Claro, sponsor van het LOC. En met meer dan 60 miljoen klanten in Brazilië, een van hun grootste providers. Een enthousiaste mascotte en goed Engels sprekende werknemer wachten bezoekers van de Spelen op. Het merk richt zich via deze direct marketing actie op de specifieke doelgroep, buitenlanders die de Spelen bezoeken. Met een duidelijke call to action op een flyer stimuleert Claro hen naar een van hun vele stores rondom de Olympische venues. Om hier een Braziliaanse SIM-card aan te schaffen om je telefoonrekening enigszins te beperken. Voor 1MB internet betaal je via je Nederlandse provider namelijk al snel €1,- tot €2,50! Het merk springt hiermee in op de grote behoefte van de Olympische fans om connected te blijven met de rest van de wereld en ervaringen via social media te delen. En hoewel de actie niet erg origineel of creatief is, zorgt de relevantie ongetwijfeld voor een hoge conversie. Claro activeert haar sponsorhip met het LOC, onder andere met deze krachtige sales actie met business focus, zonder daar direct Olympiërs voor nodig te hebben. Wat je bij vele andere merkacties wel ziet, ter versterking van de communicatie boodschap. Dat maakt in ieder geval duidelijk dat relevantie een van de belangrijkste drivers is voor een succesvol partnership. Als dit dan ook goed uitgevoerd wordt.
Door Steffie Bossink, projectmanager bij 2Basics Breedtesport & Marketing.
-
Steffie Bossink
- Werkt bij: 2Basics
- Functie: Projectmanager
- Website:http://www.2basics.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing