Opvallende activaties vanuit Rio in beeld

Opvallende activaties vanuit Rio in beeld
  • Sponsoring
  • 10 aug 2016 @ 10:03
  • Link
  • Steffie Bossink
    Steffie Bossink

    Projectmanager
    2Basics
  • ActivatieOlympische SpelenRio2016

De Olympische Spelen zijn in volle gang. In aanloop naar deze Spelen is er veel bericht over ‘minder bedrijven die inhaken op de Olympisch Spelen in Rio’. Uiteraard zijn er genoeg merken die wél met hun content, campagnes en activaties inspringen op hét sportevent van 2016. Vanuit Rio de Janeiro, maar ook vanaf de Olympic Experience in Den Haag, brengt Breedtesport & Marketingbureau 2Basics, de komende weken opvallende merk activaties in beeld.

Claro, sponsor LOC, valt met een relevante salesactie als eerste op

Op de luchthaven van Rio de Janeiro wordt direct duidelijk dat Samsung en Visa hoofdsponsor zijn van de Spelen. Daarnaast springen vooral de grotere partners en suppliers van het IOC, als Coca-Cola, Omega, Panasonic en McDonald’s, in het oog door zichtbaarheid op verschillende billboards.

Op zoek naar daadwerkelijke activaties worden we verrast door het merk Claro, sponsor van het LOC. En met meer dan 60 miljoen klanten in Brazilië, een van hun grootste providers. Een enthousiaste mascotte en goed Engels sprekende werknemer wachten bezoekers van de Spelen op. Het merk richt zich via deze direct marketing actie op de specifieke doelgroep, buitenlanders die de Spelen bezoeken. Met een duidelijke call to action op een flyer stimuleert Claro hen naar een van hun vele stores rondom de Olympische venues. Om hier een Braziliaanse SIM-card aan te schaffen om je telefoonrekening enigszins te beperken. Voor 1MB internet betaal je via je Nederlandse provider namelijk al snel €1,- tot €2,50! Het merk springt hiermee in op de grote behoefte van de Olympische fans om connected te blijven met de rest van de wereld en ervaringen via social media te delen. En hoewel de actie niet erg origineel of creatief is, zorgt de relevantie ongetwijfeld voor een hoge conversie. Claro activeert haar sponsorhip met het LOC, onder andere met deze krachtige sales actie met business focus, zonder daar direct Olympiërs voor nodig te hebben. Wat je bij vele andere merkacties wel ziet, ter versterking van de communicatie boodschap. Dat maakt in ieder geval duidelijk dat relevantie een van de belangrijkste drivers is voor een succesvol partnership. Als dit dan ook goed uitgevoerd wordt.

Door Steffie Bossink, projectmanager bij 2Basics Breedtesport & Marketing.

Steffie Bossink

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken