Joris Merks (Google) DM Man van het jaar 2012

Joris Merks (Google) DM Man van het jaar 2012
  • Algemeen
  • 11 jan 2013 @ 00:00
  • 22895 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingZoekmachineAwards

Joris Merks van Google is gekozen tot DM Man van het jaar 2012. De vakjury is vooral onder de indruk van de resultaten die Merks boekte met de ontwikkeling en introductie van de Consumer Barometer. Met dit marketinginstrument kan een beter fundament worden gelegd onder campagnes en kan de effectiviteit ervan worden vergroot. Merks heeft hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan het vak. De DM Oeuvre Prijs is dit jaar overhandigd aan Carel Rog.

Juryvoorzitter Frans Reichardt: 'Joris Merks is een gedreven, veelzijdige marketeer met een verfrissende en heldere visie op marketingcommunicatie. Hij combineert kennis van media, communicatie en onderzoek en heeft een creatieve kijk op data(-analyse). Met zijn boeken, tools en lezingen brengt hij de on- en offline marketingwereld continu dichter bij elkaar en weet hij het heden en de toekomst van dialoogmarketing op begrijpelijke wijze bij elkaar te brengen.'

DM Oeuvre Prijs
Carel Rog ontving de prestigieuze DM Oeuvre Prijs. DDMA voorzitter Henry Meijdam: 'Carel Rog heeft zijn sporen in marketing en privacy ruimschoots verdiend. Als directeur Benelux van Readers Digest, als lid van de Raad van Advies van het CBP en als voorzitter van FEDMA en de Privacy Commissie van VNO-NCW is hij van grote waarde voor de branche geweest. Sinds 2010 is hij voorzitter van de DDMA Privacy Autoriteit. In deze rol deelt hij nog steeds zijn kennis en ervaring. Het DM vak zit in zijn DNA en de DM Oeuvre Prijs is een zeer verdiende erkenning voor zijn tomeloze inzet voor onze sector.'

Overige genomineerden
De overige DM M/V genomineerden, Richard Verhoeff (Crystalloids Innovations), Willem Sodderland (Buzzer) en Christiaan Holman (Vodafone Nederland) ontvingen van de jury een rapport en oorkonde van hun nominatie.

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken