Lukkien helpt UMC Utrecht + Wilhelmina Kinderziekenhuis

  • Algemeen
  • 7 okt 2014 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieInnovatieZiekenhuisFilm

Een filmcrew van Lukkien heeft onlangs het Universitair Medisch Centrum Utrecht en het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) bezocht voor het maken van twee films voor Vrienden UMC Utrecht en Vrienden WKZ. De films kunnen zeer breed worden ingezet op verschillende plekken, zoals in de ziekenhuizen, op social media en tijdens evenementen.

De films hebben gezamenlijk twee doelen; enerzijds het onder de aandacht brengen van de noodzaak van de projecten waar Vrienden UMC Utrecht en Vrienden WKZ zich voor inzetten en anderzijds de realisatie van de projecten.

Gericht doneren aan projecten
Uniek aan de ‘Vrienden’ is volgens Lukkien dat een particulier, familiefonds of bedrijf heel gericht geld kan doneren aan projecten. Elk project staat in de etalage op de websites en de teller op de projectpagina’s wordt direct verschoven zodra er geld wordt gedoneerd. Maar er kunnen ook projecten worden gestart door de mensen zelf. Het is een zichtbaar en mooi initiatief, daarom heeft het creatieve productiebedrijf er bewust voor gekozen deze twee goede doelen te steunen.

Steun in natura
‘Voorheen doneerden we geld aan goede doelen,’ vertelt Bouke Lukkien, CEO van Lukkien. ‘Maar na een aantal jaar besloten we dat het ons meer voldoening geeft om goede doelen en stichtingen te steunen in “natura”, bijvoorbeeld door het kosteloos produceren van promotie- video’s en televisiecommercials. Iedereen uit het team draagt zo op geheel vrijwillige wijze zijn of haar steentje bij aan het productieproces. Bovendien dragen de films naar verwachting bij aan het succes van het belangrijke werk dat de Vrienden doen en dat geeft ons veel voldoening.’

De ‘ontdekkingsreis’ van Barry Atsma door het WKZ



In de film wordt ambassadeur Barry Atsma gevolgd tijdens zijn ‘ontdekkingsreis’ door het WKZ en de ouders, kinderen en medewerkers die hij daarbij tegenkomt. De kijker krijgt een duidelijk beeld van de menselijke aspecten en successen van de projecten die Vrienden WKZ mede mogelijk maakt. Dit zijn niet alleen projecten met betrekking tot onderzoek en innovatie, maar ook projecten die zich richten op het veraangenamen van het verblijf in het ziekenhuis. Alle initiatieven hebben uiteindelijk tot doel kinderen in het WKZ zoveel mogelijk kind te laten zijn. Door geld te werven voor concrete projecten wordt het WKZ nog beter gemaakt.

Innovatie en baanbrekend onderzoek in het UMC Utrecht



Vrienden UMC Utrecht wordt in de film gepositioneerd als goed doel waarmee innovatie en onderzoek sneller worden gerealiseerd. Er komen professionals aan het woord die vanuit verschillende kanten dit onderwerp en het werk van Vrienden UMC Utrecht belichten. ‘Met de film hebben we een prachtig communicatiemiddel in handen om kort en krachtig te laten zien wie we zijn en wat we doen,’ vertelt Marco Houterman, senior projectleider fondsenwerving van Vrienden UMC Utrecht. ‘Deze boodschap is onmisbaar voor een goed doel en belangrijk voor potentiële donateurs.’

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken