[De zomer van] Omar Kbiri: ‘Ik probeer ruimte vrij te maken in mijn hoofd’
- Algemeen
- 19 aug 2019 @ 11:39
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 19 aug 2019 @ 11:39
- Lucas Boon
Omar Kbiri, co-founder van creatief productiebureau Maak Amsterdam, pakt deze zomer zijn 'lummel'-momentjes aan de Amstel, eet perenijsjes van Festini en gaat pas in oktober op vakantie.
Maak is net ingetrokken in een nieuw kantoor, aan de Camperstraat in Amsterdam-Oost. 'We werken nu aan een sterk fundament’, aldus Kbiri. Met Maak is hij druk in de weer met de productie van stichting Spacebuzz, een initiatief van astronaut André Kuipers waarmee schoolkinderen -virtueel- naar de ruimte kunnen reizen. Daarnaast wordt er gewerkt aan een game-campagne voor Vodafone, de lancering van een B2B-event van Booking.com genaamd Click, contentproducties voor het Rijksmuseum en een productintroductie voor Danerolles. ‘Al met al worden er deze zomer veel mooie dingen gemaakt bij Maak.’
Kbiri is de afgelopen tijd niet op vakantie geweest. ‘Ik kan helaas pas in oktober weg.’ Hij vult zijn dagen daarom met afspraken bij talenten en potentiële nieuwe klanten. In zijn vrije tijd wordt er voornamelijk ‘gelummeld’ langs de Amstel. ‘Ik probeer ruimte vrij te maken in mijn hoofd voor nieuwe inzichten die ik na de zomer weer kan toepassen op de werkvloer.’ Ook denkt hij na over het klimaat. 'Wat gaan we daar nu mee doen? Dit is de eerste zomer dat ik me daar echt druk om maak. Ik heb er alleen nog geen pasklaar antwoord op, sorry.'
Gevraagd naar Kbiri’s favoriete zomermerk noemt hij de perenijsjes van Festini. 'Goedkoop, altijd lekker en al helemaal bij mooi weer.' Ook National Basketball Association, kortweg NBA, geniet zijn waardering. ‘Ik vind dat een van de meest interessante organisaties, inclusief de atleten, die er zijn en uiterst inspirerend op verschillende vlakken. Dat gaat van leiderschap naar innovatie tot ondernemerschap rondom de sporters. En ja, Lebron James pakt dit jaar eindelijk weer een ring, let maar op.’ Tot slot, welk marketingboek ligt er op zijn nachtkastje? 'Die lees ik eigenlijk niet. Boeken die ik wel kan aanraden zijn Shoe Dog van Phil Knight en Creativity Inc van een van de Pixar-founders.’
Lees ook over de zomers van:
- Willem-Albert Bol
- Juliette Hammana
- Antoinette Hoes
- Kas Knikkink
- Simon Neefjes
- Mark Schoones
- Jordi van de Bovenkamp
- Marc van Eck
- Nathalie Lam
- Wouter Glaser
- Stephan Fellinger
- Dinesh Sonak
- Jean-Paul Schaddé van Dooren
- Dick van der Lecq
- Jacqueline Smit
- Shari Hubeek
- Reinier Steures
- Danielle Robben
- Marianne Zwagerman
- Froukje Claes
- Yvonne de Jager
- Anke de Jong
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- [column] De marketing van spijt: als ‘sorry’ ook een strategie...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

