SRM wordt partner Nationale Marketing Benchmark van Mark Stronger
- B2b
- 22 apr 2022 @ 09:08
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 22 apr 2022 @ 09:08
- Nanny Kuilboer
Opleidingsinstituut SRM sluit zich aan bij de Nationale Marketing Benchmark. De Nationale Marketing Benchmark is een onderzoek naar de organisatie en effectiviteit van marketing in Nederland en een initiatief van marketingadviesbureau Mark Stronger.
Door de samenwerking verwachten Mark Stronger en SRM de relevantie van de benchmark voor het marketingvak verder te vergroten. Ronald Jansen van Mark Stronger: ‘Met de Nationale Marketing Benchmark kunnen bedrijven hun marketingorganisatie en -aanpak vergelijken met die van groeiende bedrijven. Zo geven wij bedrijven snel inzicht waar en hoe zij hun marketing effectiever kunnen maken. Daarbij bleek afgelopen jaar hoe belangrijk de opleiding en training van marketeers is. Winnende bedrijven investeren meer in marketingkennis en -competenties. Door samenwerking met SRM kunnen we dat onderdeel van de Nationale Marketing Benchmark nu verder versterken.’
Nationale Marketing Benchmark van Mark Stronger geeft inzicht
SRM is al zestig jaar het opleidingsinstituut voor marketing- en communicatieprofessionals. Maarten Nijboer van SRM: ‘En om dit nog minimaal zestig jaar vol te houden is het belangrijk om goed in te blijven spelen op de trainingsbehoefte van deze professionals. Daarvoor moeten we goed zicht hebben op ontwikkelingen in het marketingvak. Met de Nationale Marketing Benchmark krijgen we dat inzicht en kunnen we ons aanbod steeds verder verbeteren. Daarnaast helpt de benchmark om snel de opleidingsbehoefte van marketingteams in kaart te brengen.’
De dataverzameling voor de Nationale Marketing Benchmark is inmiddels gestart. Bedrijven die willen deelnemen aan het benchmarkonderzoek kunnen zich aanmelden via markstronger.com.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers