Nibb-it en Etcetera: 'Ja zeggen is leuker'

Nibb-it en Etcetera: 'Ja zeggen is leuker'
  • Bureaus
  • 13 mei 2014 @ 10:51
  • 18480 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesCommercialsFoodIntroductie

Chipsmerk Nibb-it lanceert speciaal voor de nieuwe gezondere productrange 'Nibb-it Happy Ones' een door Etcetera ontwikkelde campagne, met als thema ‘Ja zeggen is leuker’.

In de begeleidende commercial speelt de eekhoorn Nibby de hoofdrol. Hij is CEO (Chips Executive Officer) van Nibb-it en heeft als visie dat ja zeggen veel leuker is dan nee zeggen. En daarom heeft hij nieuwe, meer verantwoorde chips ontwikkeld: Nibb-it Happy Ones, waardoor ouders wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen.

Aan de nieuwe productlijn zijn hoge eisen gesteld door Smiths, dat weer onderdeel is van PepsiCo. Zo bevatten Nibb-it Happy Ones minimaal 30% minder vet dan alle andere producten in het chips en zoutjes-schap en zijn ze vrij van kunstmatige kleurstoffen.

'Nibb-it is een van onze focusmerken', aldus Charlotte Zelders, senior brand manager voor het overkoepelende Smiths. 'Met de Happy-Ones-range en deze campagne willen wij de kloof tussen ouders en kinderen dichten die ontstaat door nee zeggen. Daarmee hopen we ouders en kinderen dichter bij elkaar te brengen. Wij zeggen dus nee tegen bepaalde ingrediënten, zodat ouders wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen. En dat is ook veel leuker om te doen.'

Het is de eerste commercial die Etcetera voor Nibb-it maakt na een gewonnen pitch afgelopen december. De campagne bestaat naast tv-commercials ook uit een printcampagne en een begeleidende social PR-campagne.

Irene Harte, account partner van Etcetera: 'Nibb-it is een prachtig merk met prachtige producten die ouders nu ook met een beter gevoel aan hun kinderen kunnen geven. Met deze campagne willen we die boodschap overbrengen.'

Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Ben Imhoff & Markus Ravenhorst (CD), Maarten Reynen & Michiel Otting
Strategie: Paul van Kuilenburg, Frank Huiberts
Account: Irene Harte, Netteke Bak, Louise Mathlener
RTV producer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: Art Core i.s.m. Nozon
Verantwoordelijke bij klant: Charlotte Zelders, Marieke van Balen 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken