Nieuw merkthema McDonald's: 'Always Open for Good Times'

Nieuw merkthema McDonald's: 'Always Open for Good Times'
  • Bureaus
  • 31 jan 2017 @ 11:39
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMerkenCommercialsCampagnes

McDonald’s heeft een nieuw merkthema: ‘Always Open for Good Times’. Dat krijgt deze week voor het eerste vorm in een nieuwe campagne die de beweging van de fastfoodketen sneller zichtbaar en voelbaar moet maken. TBWA\Neboko is verantwoordelijk voor de creatieve invulling van de nieuwe koers, met onder meer een enorm orkest.

‘Always Open for Good Times’ is veel meer dan alleen een nieuwe campagne, laat het bedrijf weten. 'Het is het centrale thema dat uitdraagt wat McDonald’s voor haar gasten wil betekenen. En vormt daarmee voor iedereen van McDonald’s een kompas en vertrekpunt, op al die contactmomenten die gasten hebben met McDonald’s.'

Erwin Dito, directeur Marketing, Communicatie en Business Insights van McDonald’s Nederland: ‘Een bezoek aan McDonald’s is voor gasten een verwenmoment, een snack tussendoor, een maaltijd, ontbijt voor het gemak of om iets te vieren met elkaar. Daarbij is het onze ambitie om onze gasten altijd het goede gevoel te geven. Met onder andere verse burgers, wraps, milkshakes, een lekker ontbijt of ijskoude Frappé. En dat voor zo’n drie miljoen gasten per week. McDonald’s is er om ‘spontane geluksmomentjes’ te bieden. En dat is vertaald naar het nieuwe thema.'

'McDonald's wil meest geliefde merk worden'

Dit thema moet echt nadrukkelijk meer zijn dan een reclamecampagne. Het is het gevoel dat uitdraagt wat McDonald’s voor haar gasten wil betekenen en de vertaling van de ambitie om het meest geliefde merk van Nederland te worden. Dat wil McDonald’s op ieder contactmoment met de gast laten ervaren.

'Dat doen we dus niet alleen met een lekkere burger en een goede ervaring', zegt Dito. 'Het gaat ook om weten wat je als gast eet, weten hoe het wordt klaargemaakt, waar het vandaan komt of wat McDonald’s met het afval doet’. Ook de service en beleving door 18.000 medewerkers moeten dit thema gaan versterken. Toegankelijk, dichtbij, een open cultuur waar iedereen welkom is. Het draait volgens Dito om 'elk gastcontactmoment'.

‘Always Open for Good Times’ is dus het kompas waar McDonald’s op vaart: door eigen medewerkers in het land tot de bureaus waar het bedrijf mee samenwerkt, leveranciers, het marketing- en communicatieteam. En de collega’s die vragen en opmerkingen van gasten beantwoorden.

TBWA geeft creatieve invulling aan merkthema

In de reclamecampagne, ontwikkeld door reclamebureau TBWA\Neboko, geeft McDonald’s ‘Always Open for Good Times’ een creatieve invulling. Begin februari lanceert McDonald’s het eerste hoofdstuk rondom de Maestro Burger.

Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA: ‘De ervaring die gasten hebben bij deze burger is meer dan alleen genieten met je smaakpapillen. McDonald’s roept je op om je open te stellen: ‘Prikkel al je zintuigen’. Dit demonstreren we met een authentieke registratie van een onnavolgbare act, waarbij het 60-koppig symfonisch orkest Guido’s Orchestra, onder leiding van Guido Dieteren, via een live-verbinding gasten van McDonald’s begeleidde bij het genieten van een Maestro Burger. Zonder dat zij het door hadden waren zij hoofdpersoon in hun eigen film.'

Dit resulteerde in een opvallende film die uitdrukt waarvoor gasten bij McDonald’s terecht kunnen: voor een heerlijke burger die gasten een echte ‘Good Time’ bezorgen. Van Dijk: ‘De registratie werd een ultieme beleving, die voelt alsof je er zelf bij bent als kijker. Deze film is de aftrap die gedurende het jaar navolging gaat krijgen met meer impactvolle hoofdstukken die het hart van gasten zal raken’. Vaak met een act, die daadwerkelijk is uitgevoerd, soms op een andere wijze. Acts worden Ads, met echte aanstekelijke, spontane "Good Times".'

Lees ook: MT-interview met Erwin Dito (McDonald's)



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken