DDB & Tribal en Vodafone maken stotterapp Get The Flow
- Bureaus
- 21 apr 2017 @ 09:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesApps
- 21 apr 2017 @ 09:29
- Redactie Bureaus
Vodafone heeft samen met bureau DDB & Tribal Amsterdam, de Nederlandse Federatie Stotteren (NFS) en stotterambassadeur en zangeres Sanne Hans een app ontwikkeld, ‘Get The Flow’, die kinderen helpt om vloeiender te spreken door het gebruik van speciaal gemaakte rapoefeningen.
Ongeveer 5 procent van de Nederlandse kinderen stottert. Dat is één kind in elk klaslokaal. Vodafone wil deze kinderen een tool geven om contact met elkaar te kunnen maken en beter te kunnen communiceren. Het doel van de app is om op een toffe manier je spraak te trainen en het zelfvertrouwen van kinderen te boosten, want rap ondersteunt de vloeiendheid van spraak. Rap geeft sturing, een ritme, een flow, en vergroot de woordenschat, wat kinderen die stotteren echt helpt. Tegelijkertijd brengt de app kinderen met elkaar in contact, doordat ze kunnen rappen met elkaar. Dat vermindert het gevoel dat ze de enigen zijn die stotteren.
Bekende rappers als Broederliefde, Sevn Alias, Kevin, Soufiane Eddyani en Jairzinho hebben bijgedragen aan de app. Er zijn speciale rapteksten geschreven die gebruikmaken van tong twisters, klinkers, medeklinkers en alliteraties die moeilijk uit te spreken zijn voor kinderen die stotteren.
Anja van der Vlist, NFS: 'Wij zijn heel blij met dit initiatief. Juist voor deze kids, waarbij zelfvertrouwen een belangrijk issue is, is er weinig cool oefenmateriaal. Rappen brengt je in de speech flow en daardoor wordt praten makkelijker. Daarnaast is ritme ook een belangrijk element dat de vloeiendheid kan bevorderen. We hopen dat kinderen met deze app makkelijker leren spreken. Het is een leuke en speelse manier om je spreekvaardigheid te oefenen.'
Ed van Bennekom, Creative Director DDB & Tribal Worldwide, Amsterdam: 'Het is mooi om te zien dat merken iets kunnen bijdragen aan het leven van mensen. In het geval van Vodafone: een telecommunicatiemerk dat kinderen die stotteren helpt om beter te communiceren. Het is magisch om te zien dat wanneer kinderen gaan rappen, het stotteren verdwijnt. Wij denken dat het inzetten van iets wat kinderen leuk vinden, zoals rap als een tool in de strijd tegen stotteren, deze kinderen echt zal motiveren om vaker hun spraak te trainen en minder te gaan stotteren.'
Om goed te laten zien wat rappen kan betekenen voor kinderen die stotteren, heeft Vodafone een korte film gemaakt over Mitchell, een twaalfjarige jongen die als eerste de app gaat gebruiken en een voorbeeld is voor alle andere stotterende kinderen. </a></p> <p>‘Get The Flow’ versterkt Powerful Connections, het <em>brand engagement</em> programma van Vodafone, waarin de netwerk provider laat zien hoe technologie mensen verbindt en hun levens kan verbeteren.</p> <p>‘Get The Flow’ is beschikbaar voor Android en is gratis te downloaden op <strong><a data-cke-saved-href='http://www.gettheflow.net/' href='http://www.gettheflow.net/' target='_blank'><font color='#0066cc'>gettheflow.net</font></a></strong></p> <p> </p>
‘Get The Flow’ versterkt Powerful Connections, het brand engagement programma van Vodafone, waarin de netwerk provider laat zien hoe technologie mensen verbindt en hun levens kan verbeteren.
‘Get The Flow’ is beschikbaar voor Android en is gratis te downloaden op gettheflow.net
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers