CheapTickets zet in op weather targeting
- Bureaus
- 31 jan 2018 @ 00:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameOutdoorCampagnes
- 31 jan 2018 @ 00:58
- Redactie Media
OOHA Media heeft samen met CheapTickets een innovatieve campagne op digitale snelwegmasten laten draaien. Het bijzondere aan deze campagne is dat deze live adaptive advertentie alleen te zien was op het moment dat het regent.
Hoe werkt dit? Via meteogegevens op internet wordt gekeken of er binnen een bepaalde straal om de mast neerslag valt. Indien dit het geval is, wordt de campagne automatisch getoond.
Joost de Wit van Travix, het moederbedrijf van CheapTickets, geeft aan dat het websitebezoek op Cheaptickets.nl stijgt als het regent. 'Het inzetten van snelwegmasten op basis van neerslag is daarom een slimme zet om het bezoek naar de website te vergroten. Wanneer het regent zijn mensen namelijk eerder geneigd om een vakantie te boeken naar een zonnige bestemming.'
Snelwegreclame werkt het beste als het een relevante boodschap overbrengt op een logisch tijdstip. Eerder was het al mogelijk om een campagne in te zetten op een bepaalde weersituatie met behulp van programmatic buying. Sinds kort is dit ook voor reguliere adverteerders mogelijk.
CheapTickets maakt dus gebruik van weather targeting. Hierbij kunnen adverteerders hun campagne inzetten op een bepaalde weersituatie. De campagne is dan alleen te zien als bijvoorbeeld de zon schijnt of, in het geval van CheapTickets, wanneer het regent. Het voordeel hiervan is dat organisaties gerichter kunnen adverteren.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers