Eerste goud voor Nederland in Cannes
- Bureaus
- 19 jun 2019 @ 09:35
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameCannesAwardCampagnes
- 19 jun 2019 @ 09:35
- Jeroen Mirck
Op de tweede dag van Cannes Lions heeft Nederland zijn eerste Gouden Leeuw gewonnen. Wieden+Kennedy Amsterdam won goud met de campagne 'Never Ask' voor Nike. Ook was er twee keer zilver en eenmaal brons voor Nederlandse bureaus.
De hoofdprijs viel in de categorie Digital Craft. Wieden+Kennedy, al jarenlang een vertrouwd gezicht op het prijzenpodium in Cannes, ontwikkelde de campagne samen met Wizz Quad Group uit Parijs. De campagne 'Never Ask' toont het doorzettingsvermogen van drie Russische sporters.
Wie Cannes Lions graag volgt, kan dagelijks digitaal terecht op MarketingTribune.nl. Wie goedkoper dan een vlucht naar Cannes inhoudelijk inspiratie wil opdoen, kan aanstaande donderdag ook gewoon naar de Nima Marketing Day, een initiatief van MarketingTribune en Nima. Klik hier voor laatste kaarten.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Leeuw
- Digital Craft
- Nike
- prijzen
- W+K
- Never Ask
- Cannes Lions
- festival
- Wieden+Kennedy
- 2019
- goud
- Cannes
- awards
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
Laatste Nieuws
- Trotse medewerkers GVB werven... 04-06-2025
- Drie Nederlandse nominaties op... 04-06-2025
- Digitale Museumkaart krijgt frisse... 03-06-2025
- Odido roept op: ‘Gebruik je stem’03-06-2025
- Intertoys brengt dino’s tot leven... 02-06-2025
- Effie Awards 2025 van start: drie... 02-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management