T-Mobile schrijft pitch uit voor 7 (!) bureaus

T-Mobile schrijft pitch uit voor 7 (!) bureaus
  • Bureaus
  • 22 jan 2020 @ 10:22
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Pitches

T-Mobile Nederland heeft maar liefst zeven bureaus uitgenodigd deel te nemen aan een zogenoemd Request for Information-proces, oftewel een pitch. Creatief Herbert van Hoogdalem denkt er het zijne van.

Dit is het gevolg van 'de interne evaluatie van ons bestaande landschap aan marketingcommunicatiebureaus en met het oog op onze ambities na de overname van Tele2', zo laat T-Mobile in een persverklaring weten.

De bureaus die meedoen aan de pitch zijn TBWA, DDB Unlimited, Publicis One, Accenture, 180 Kingsday, Indie en Alfred.

Anomaly, het huidige bureau van T-Mobile Nederland, heeft ervoor gekozen niet aan de pitch deel te nemen.

Alfred laat desgevraagd weten helemaal niet mee te doen met deze pitch, vanwege het feit dat het al voor Simpel.nl (concurrent van T-Mobile) werkt. Wel heeft T-Mobile Alfred gevraagd mee te doen.

Hoereren

Creatief Herbert van Hoogdalem noemt het nieuws 'he-le-maal gestoord'. In een post op Facebook schrijft hij het volgende:

'Maar liefst zeven bureaus laten opdraven. Een kunstje laten doen. Een dansje laten maken. Zich van hun beste kant laten zien. Zich laten hoereren. Reken even mee. Dat betekent dus dat er per bureau een team van een man of 6 gemiddeld 3 weken bezig is. Eigenlijk uitgeschakeld, want ze kunnen niet werken voor bestaande en betalende klanten.

De komende weken spoelen we met z'n allen  zo'n half miljoen euro door de plee, alleen al in dit 'vak'. Daar weegt die pitchvergoeding van 10K die T-Mobile per bureau betaalt om het ergste leed te verzachten natuurlijk niet tegenop. En dan is het nog maar de vraag of er überhaubt een pitchvergoeding voor handen is - aannemelijker is dat die 42 mensen zich gaan laten uitwonen.

Goed en dan? Dan wordt er een bureau gekozen. Is dat dan het beste bureau, dat het beste werk heeft gemaakt? Nee, natuurlijk niet. Het is het bureau waarvan de managing director in de kroeg of op de golfbaan hangt met de marketing communicatiedirecteur van T-Mobile. Of het bureau dat de 'goedkoopste deal' aanbiedt voor de executie. dat heeft met inhoud of goed werk niets te maken.' Lees hier meer.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken