NEP en MediaMonks samen in virtual events
- Bureaus
- 10 jun 2020 @ 14:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Video
- 10 jun 2020 @ 14:57
- Sjaak Hoogkamer
Mediatechnologiebedrijf NEP en creatief digitaal productiebedrijf MediaMonks bundelen hun krachten en gaan als productiepartners virtuele en interactieve oplossingen voor grote wereldwijde evenementen ontwikkelen.
De twee wereldspelers uit Hilversum gebruiken hun jarenlange ervaring op het gebied van broadcast en live event technologie, contentdistributie en hun expertise in de creatie van immersive user experiences om de grootste en meest innovatieve virtuele events mogelijk te maken.
Hiermee spelen NEP en MediaMonks in op de groeiende vraag van organisaties naar virtuele events in deze tijd waarin fysieke samenkomsten zoals congressen en andere evenementen niet mogelijk zijn.
De samenwerking omvat de conceptontwikkeling, contentcreatie, registratie en distributie van een virtueel event. Met gebruik van het platform kan de samenstelling van mogelijkheden worden aangepast voor ieder soort evenement: van grote festivals en entertainmentshows tot aan congressen en andere business events.
Storytelling
Ralf van Vegten, Managing Director van NEP, legt uit: ‘De markt is abrupt veranderd omdat fysieke events in hun huidige vorm niet meer kunnen plaatsvinden. Daardoor is de vraag naar virtuele mogelijkheden toegenomen en doen nieuwe kansen zich voor in de vertaalslag van traditionele naar virtuele events. Waar MediaMonks zich kan richten op storytelling en de optimale beleving van een virtual event, kan NEP samen met zusterbedrijf Faber en onze productiepartners de studio’s, registraties, streaming en technische backbone verzorgen.’
Hybride
Remco Vroom, Hoofd Platform Solutions bij MediaMonks: ‘Een succesvol virtueel evenement gaat veel verder dan een goede wifi-connectie en een simpele livestream. Samen met de experts bij NEP kunnen we laten zien wat er mogelijk is in een toekomst waar we van compleet fysieke evenementen naar volledig virtuele evenementen gaan - of een hybride versie daartussenin.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
- Nieuwe merkcampagne voor Trainline10-12-2025
- Politie lanceert wervingsgame... 10-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

