Scapino introduceert hakken tot en met maat 46 met campagne van Persuade

Scapino introduceert hakken tot en met maat 46 met campagne van Persuade
  • Bureaus
  • 29 sep 2022 @ 08:00
  • 32231 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappij

Met de campagne ‘Into forty six’ van de hand van bureau Persuade introduceert Scapino betaalbare hakken tot en met maat 46 voor iedereen met een grotere maat dan de gangbare maat 42.

Steeds meer vrouwen hebben een grotere maat dan 42 en ook steeds meer mannen dragen tegenwoordig hakken. Daarom ontwikkelde Persuade samen met Scapino een collectie hakken tot en met maat 46: Into forty six. Fashionicoon Mark Bryan (links op de foto) speelt een hoofdrol.

Scapino wil betaalbare hakken in grotere maten toegankelijk maken

Marketingmanager Scapino Jordi Hillenga: ‘De campagne zet mensen aan de stap te nemen om zich te uiten zoals ze zelf willen. Daarmee sluit de collectie aan op onze merkcampagne Neem die stap.’ De uitdaging voor Persuade was het merk Scapino toegankelijk te maken voor een bredere doelgroep. Michiel Rijshouwer, creatief directeur Persuade: ‘Het is onze uitdaging om met het merk Scapino een grote beweging te maken. Met de Neem die stap-merkcampagne richten we ons op het verlagen van drempels en het aanmoedigen stappen te nemen. We zagen de trend van het dragen van hakken door mannen en ook dat vrouwen steeds groter worden. Vreemd dus dat het aanbod in betaalbare hakken met een grotere maat klein is. Samen met Scapino ontwikkelden we een unisex collectie hakken tot en met maat 46.’ Hillenga vervolgt: ‘Dankzij deze campagne kan iedereen laten zien wie ze zijn en waar ze voor staan, ongeacht schoenmaat en budget. Bij Scapino vinden we dat belangrijk.’

Veertig jaar geleden liep Mark Bryan al in kokerrok en pumps

Veertig jaar geleden trok Bryan voor het eerst een kokerrok en pumps aan en sindsdien doet hij dat bijna dagelijks, op straat en naar zijn werk als ingenieur. Hij combineert graag hoge hakken met kleurrijke kleding en deelt deze ook met de wereld via Instagram. Bryan: ‘As you can assume I wear in the 42-46 shoe range. More than often people come up to me and ask where I buy my pumps. While heels are available in larger sizes, they are either expensive or unsuitable as daily wear for example to the office. So I was happy to learn that Scapino was introducing a new collection of heels that fits everyone with shoe size 42 and up. I’m especially excited that the collection features a basic pump like I personally wear on a day to day basis. Into forty six gives the people searching for a larger, smart looking and affordable pump the opportunity to wear what they want.’

Glam, Classic, Poppy of Daily

De collectie biedt vier verschillende stijlen: Glam, Classic, Poppy en Daily en is vanaf 30 september exclusief online te bestellen op scapino.nl voor € 49,99. De verschillende modellen zijn te bekijken in winkels van Scapino.
De campagne is te zien op tv, in de bioscoop en op social media.

Credits

Bureau: Persuade

Creatie: Daphne Koenen, Michiel Rijshouwer

Account: Inge Sleddens

Regisseur: Linda Stulic

Producer: Felice Bakker

Media: Abovo

PR: Crocodile en Ovide

Opdrachtgever: Jordi Hillenga

Over Scapino
Familiebedrijf Scapino is één van de grootste schoenverkopers van Nederland. Bijna 50 jaar geleden zag ondernemer Berend Ziengs dat veel ouders niet genoeg geld hadden om goede schoenen voor hun kinderen te kopen. Daarom richtte hij in 1974 Scapino op.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken