Campagne moet geneesmiddelenonderzoek stimuleren
- Bureaus
- 25 sep 2024 @ 07:40
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 sep 2024 @ 07:40
- Michiel van Zaane
Het Centre for Human Drug Research start een campagne die de bekendheid van en interesse in geneesmiddelenonderzoek moet vergroten. De insteek is dat je met dagelijkse handelingen een grote impact kunt maken door deel te nemen aan geneesmiddelenonderzoek.
De door Bengelmedia ontwikkelde campagne richt zich op jongvolwassenen en laat met opvallende video's en fotografie zien hoe dagelijkse activiteiten betekenisvol kunnen zijn in de ontwikkeling van nieuwe medicijnen. Zoals de campagne het omschrijft: "Je dagelijkse ademhalingsoefeningen doen, alleen dan terwijl je meewerkt aan een middel tegen stemmingsstoornissen." Met deze campagne wil het CHDR benadrukken dat deelnemen aan geneesmiddelenonderzoek toegankelijk is voor iedereen. Op de video’s en foto’s is een opvallend split screen effect toegepast.
Gerichte online aanpak
Om jongvolwassenen effectief te bereiken wordt de campagne getoond op populaire online platforms zoals Instagram, TikTok, YouTube en het videonetwerk van Ad Alliance. Deze keuze sluit aan bij het mediagebruik van de doelgroep en vergroot de zichtbaarheid van de boodschap.
Van marktonderzoek naar effectieve strategie
Bengelmedia heeft samen met onderzoeksbureau Markteffect een marktonderzoek uitgevoerd voor het CHDR. Hieruit bleek dat onder het brede publiek nog veel onduidelijkheid bestaat over wat deelname aan geneesmiddelenonderzoek precies inhoudt. Velen associëren de onderzoeken met iets spannends of risico’s, terwijl de werkelijkheid heel anders is. Op basis van deze inzichten ontwikkelde Bengelmedia een strategie om de beeldvorming over geneesmiddelenonderzoek te verbeteren en de drempel voor deelname te verlagen.
‘Het marktonderzoek heeft veel waardevolle inzichten gegeven. Deze campagne springt daar perfect op in. We laten op een leuke manier zien hoe toegankelijk geneesmiddelenonderzoek is’ aldus Gradus Groothengel, eigenaar Bengelmedia.
‘We werken al 12 jaar samen met Bengelmedia en ik vind het mooi om te zien dat we samen steeds weer een nieuwe insteek voor campagnes weten te vinden. Deze nieuwe campagne, waarmee we een inkijkje geven in hoe geneesmiddelenonderzoek eraan toe gaat, past heel goed bij de positie als thought leader die we als CHDR willen innemen’ zegt Herbert Anholts, Brand Engagement Manager, Clinical Operations, CHDR.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Monks: nieuwe visuele merkidentiteit... 15-10-2024
- ADC en Clever Franke bundelen... 14-10-2024
- The Agent-C introduceert The... 11-10-2024
- Monks nieuw bureau voor... 11-10-2024
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing