Grote Content Marketing Onderzoek 2018 van start
- Content
- 3 jan 2019 @ 09:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentOnderzoek
- 3 jan 2019 @ 09:24
- Lucas Boon
De tweede editie van het Grote Content Marketing Onderzoek is van start gegaan. Deze editie, geïnitieerd door Platform Content, is uitgebreid met vragen over de branding van contentmarketing, het niveau van de benodigde vaardigheden en organisatorische uitdagingen.
De eerste editie van het onderzoek leverde sectorbrede inzichten op over de stand van zaken van contentmarketing in Nederland en België. Volgens Platform Content is een vervolg van belang om veranderingen vast te stellen, zoals in de mate van volwassenheid en doelgerichtheid.
Het Grote content Marketing Onderzoek 2018 is echter niet gelijk aan dat van 2017. Carlijn Postma, voorzitter van de branchevereniging, laat weten: 'Onderzoek krijgt meer waarde bij herhaling over een langere termijn. Pas dan kun je resultaten vergelijken en ontwikkelingen zien. In 2017 hebben we geleerd wat meer of minder relevant is. Zodoende konden wij antwoordcategorieën aanscherpen. Verder merken we vanuit de markt behoefte aan antwoorden op vragen over de organisatorische aspecten van contentmarketing, de mate van branding van uitingen en over de vaardigheden.'
Opvallend genoeg zijn er weinig cijfers beschikbaar die specifiek over Nederland en België gaan. Postma: 'We willen de resultaten van het onderzoek onderbouwd kunnen vertalen in concrete kennis en acties. Daarom laten we de resultaten van het onderzoek valideren en interpreteren door Ed Peelen, hoogleraar van de Leerstoel Contentmarketing aan de Universiteit van Amsterdam.'
Over
Het Grote Content Marketing Onderzoek is een jaarlijks terugkerend onderzoek naar de stand van zaken van contentmarketing in Nederland en België. Het wordt uitgevoerd onder marketeers in Nederlandse en Belgische bedrijven, aan zowel klant- als bureauzijde. De eerste editie van het Grote Content Marketing Onderzoek kwam in 2017 tot stand op initiatief van het Platform Content, in samenwerking met academici en auteurs van lesboeken. De vragenlijst van Het Grote Content Marketing Onderzoek 2018 is te hier te vinden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Backpack toerist de pineut in nieuwe... 21-05-2025
- Het Verhaal van Alkmaar van kaasstad... 15-05-2025
- Nieuwe speler Explainer.nl focust op... 14-05-2025
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management