Dennis Weening lanceert influencer marketingbureau
- Content
- 4 jun 2019 @ 10:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InfluencermarketingContentNieuwkomers
- 4 jun 2019 @ 10:41
- Lucas Boon
Dennis Weening (42), tot voor kort nog RTL-presentator, richt zijn pijlen op ondernemerschap en lanceert in samenwerking met Next Day Media een influencer marketingbureau genaamd No Fronts. We belden met Weening voor een korte toelichting.
Het bureau kent de markt van influencers naar eigen zeggen van binnenuit en realiseert influencer marketingcampagnes van A tot Z: 'Op basis van merkdoelen bepalen wij de optimale strategie en matchen wij de juiste influencers met passie voor het merk om campagnes op maat te realiseren en de doelstellingen te bereiken. Wij vertellen verhalen, geen reclame!'
No Fronts heeft uiteenlopende BN'ers en influencers, liefkozend 'the family' genaamd, in zijn stal, zoals: Jan Versteegh, Rick Brandsteder, Jody Bernal , Fajah Lourens en Faberyayo. Op dit moment werkt No Fronts voor merken als OnePlus en Ziggo, maar er komen nog andere grote campagnes aan. Daarover later meer. Weening heeft No Fronts opgericht samen met Pascal Batelaan, CEO van Digital Enterprises.
ADHD-mannetje
Als Weening om zich heen kijkt in reclameland ziet hij veel cowboys. 'Ik ben zelf ook vaak ingevlogen voor reclamecampagnes en vervolgens op mijn bek gegaan. Ik weet hoe het beter kan en met die knowhow kan ik mij ook onderscheiden.' Bijkomend voordeel is dat Weening de BN'ers en influencers (en hun managers) waarmee hij samenwerkt persoonlijk kent. 'Ik heb ze allemaal in mijn telefoon staan. Ik kan ze dus direct bellen, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een ander bureau.'
Weening moest eind vorig jaar na zeven seizoenen noodgedwongen stoppen als presentator van het RTL-programma Expeditie Robinson. Hij gaf toentertijd te kennen 'in een kloteperiode' te zitten. Hoe hangt de vlag er nu bij? 'Er komen allerleuke dingen op mijn pad, ik heb de wind weer in mijn rug. Kijk, ik ben een ADHD-mannetje, die zoveel mogelijk tegelijk wil doen. Ik kom heus wel weer terug op tv, er zijn ook gesprekken gaande, maar voorlopig ligt mijn focus bij No Fronts.'
Ga voor meer informatie naar de website.
Beeld via Instagram-pagina No Fronts.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers