Dennis Weening lanceert influencer marketingbureau

Dennis Weening lanceert influencer marketingbureau
  • Content
  • 4 jun 2019 @ 10:41
  • 23973 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingContentNieuwkomers

Dennis Weening (42), tot voor kort nog RTL-presentator, richt zijn pijlen op ondernemerschap en lanceert in samenwerking met Next Day Media een influencer marketingbureau genaamd No Fronts. We belden met Weening voor een korte toelichting.

Het bureau kent de markt van influencers naar eigen zeggen van binnenuit en realiseert influencer marketingcampagnes van A tot Z: 'Op basis van merkdoelen bepalen wij de optimale strategie en matchen wij de juiste influencers met passie voor het merk om campagnes op maat te realiseren en de doelstellingen te bereiken. Wij vertellen verhalen, geen reclame!'

No Fronts heeft uiteenlopende BN'ers en influencers, liefkozend 'the family' genaamd, in zijn stal, zoals: Jan Versteegh, Rick Brandsteder, Jody Bernal , Fajah Lourens en Faberyayo. Op dit moment werkt No Fronts voor merken als OnePlus en Ziggo, maar er komen nog andere grote campagnes aan. Daarover later meer. Weening heeft No Fronts opgericht samen met Pascal Batelaan, CEO van Digital Enterprises.

ADHD-mannetje

Als Weening om zich heen kijkt in reclameland ziet hij veel cowboys. 'Ik ben zelf ook vaak ingevlogen voor reclamecampagnes en vervolgens op mijn bek gegaan. Ik weet hoe het beter kan en met die knowhow kan ik mij ook onderscheiden.' Bijkomend voordeel is dat Weening de BN'ers en influencers (en hun managers) waarmee hij samenwerkt persoonlijk kent. 'Ik heb ze allemaal in mijn telefoon staan. Ik kan ze dus direct bellen, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een ander bureau.'

Weening moest eind vorig jaar na zeven seizoenen noodgedwongen stoppen als presentator van het RTL-programma Expeditie Robinson. Hij gaf toentertijd te kennen 'in een kloteperiode' te zitten. Hoe hangt de vlag er nu bij? 'Er komen allerleuke dingen op mijn pad, ik heb de wind weer in mijn rug. Kijk, ik ben een ADHD-mannetje, die zoveel mogelijk tegelijk wil doen. Ik kom heus wel weer terug op tv, er zijn ook gesprekken gaande, maar voorlopig ligt mijn focus bij No Fronts.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Beeld via Instagram-pagina No Fronts.

 
Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken