Vinted lanceert campagne voor tweedehands items

- 13 jan 2022 @ 09:34
- Ryan Baij
Vinted lanceert een nieuwe campagne rond tweedehands items. In de campagne deelt Vinted de verhalen achter de spullen die een nieuw leven krijgen.
Met deze merkcampagne wil Vinted meer mensen aanmoedigen en inspireren om zich bezig te houden met circulaire mode - door de sterke gemeenschap die achter het platform staat te benadrukken, en de positieve impact en verhalen die leden initiëren. Het doel is om het gevoel te delen van een product dat de kast verlaat bij de één en het liefdesitem van een ander wordt.
De campagne omvat zes video’s waarin items worden geportretteerd die via de Vinted-app zijn gekocht of verkocht en door verschillende eigenaars zijn doorgegeven, en waarin hun eerste ervaringen met de app tot uiting komen. Het gaat om 'Eerste Kus', 'Eerste Hoofdstand', 'Eerste Solo Trip', 'Eerste Duik', 'Eerste Baan', 'Eerste Recept'. De kijker moet daarin de connectie voelen van het item.
Emma Sullivan, Creative team Lead bij Vinted zegt daarover: ‘Van het onder de knie krijgen van een moeilijke yogamove tot de moed verzamelen om iemand te zoenen. We wilden kleine, maar krachtige menselijke triomfen vieren - en de kleding die ons de zelfverzekerde boost geeft om ze waar te maken. We beginnen bij dat piekmoment en spoelen het verhaal terug om te zien waar het allemaal begon: Vinted.’
De campagne wordt sinds begin januari uitgezonden in Frankrijk, Nederland en België, om vervolgens in de zomer uit te rollen naar een aantal andere landen. De advertenties zullen ook worden aangepast voor Online Video Advertising en andere digitale kanalen, zoals sociale netwerken, en zullen te zien zijn in meer landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, Italië, Tsjechië en Canada.
Campagne credits:
Agency: Wolfstreet
Creatives: Jort Wildschut & Ryan Wolters
Executive producer: Jurriaan Kamps
Director: Basha de Bruijn
Producer: Niels Visser
Production-manager: Tess Wijker
Line-producer: Marchant Bellingan
DP: Deon van Zyl
Music: HERON
Post-production: Wolfstreet
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Drentse periode Van Gogh in campagne... 31-03-2023
- Havas+Lemz lanceert Havas Play22-03-2023
- Kledingmerk geeft woningisolatie weg21-03-2023
- 13 miljoen kijkers voor... 16-03-2023
- Bureau ContentKiosk biedt content... 13-03-2023
- 'Nederlanders willen dat uitvaart... 09-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day