Vinted lanceert campagne voor tweedehands items

Vinted lanceert campagne voor tweedehands items
  • Content
  • 13 jan 2022 @ 09:34
  • 20122 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Campagnes
  • 13 jan 2022 @ 09:34
  • 20122 x gelezen
  • Ryan Baij

Vinted lanceert een nieuwe campagne rond tweedehands items. In de campagne deelt Vinted de verhalen achter de spullen die een nieuw leven krijgen.

Met deze merkcampagne wil Vinted meer mensen aanmoedigen en inspireren om zich bezig te houden met circulaire mode - door de sterke gemeenschap die achter het platform staat te benadrukken, en de positieve impact en verhalen die leden initiëren.  Het doel is om het gevoel te delen van een product dat de kast verlaat bij de één en het liefdesitem van een ander wordt.

De campagne omvat zes video’s waarin items worden geportretteerd die via de Vinted-app zijn gekocht of verkocht en door verschillende eigenaars zijn doorgegeven, en waarin hun eerste ervaringen met de app tot uiting komen. Het gaat om 'Eerste Kus', 'Eerste Hoofdstand', 'Eerste Solo Trip', 'Eerste Duik', 'Eerste Baan', 'Eerste Recept'. De kijker moet daarin de connectie voelen van het item.

Emma Sullivan, Creative team Lead bij Vinted zegt daarover: ‘Van het onder de knie krijgen van een moeilijke yogamove tot de moed verzamelen om iemand te zoenen. We wilden kleine, maar krachtige menselijke triomfen vieren - en de kleding die ons de zelfverzekerde boost geeft om ze waar te maken. We beginnen bij dat piekmoment en spoelen het verhaal terug om te zien waar het allemaal begon: Vinted.’

De campagne wordt sinds begin januari uitgezonden in Frankrijk, Nederland en België, om vervolgens in de zomer uit te rollen naar een aantal andere landen. De advertenties zullen ook worden aangepast voor Online Video Advertising en andere digitale kanalen, zoals sociale netwerken, en zullen te zien zijn in meer landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, Italië, Tsjechië en Canada. 

Campagne credits:
Agency: Wolfstreet
Creatives: Jort Wildschut & Ryan Wolters
Executive producer: Jurriaan Kamps
Director: Basha de Bruijn
Producer: Niels Visser
Production-manager: Tess Wijker
Line-producer: Marchant Bellingan
DP: Deon van Zyl 
Music: HERON
Post-production: Wolfstreet



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken