Nieuwe podcast over de toekomst van de arbeidsmarkt

  • Content
  • 1 jun 2022 @ 07:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De eerste aflevering van ‘Goed Geregeld Werk’, een podcast van Randstad Groep Nederland die is ontwikkeld door audio agency Airborne, is op 31 mei 2022 verschenen. Deze vijfdelige serie brengt de problemen op de Nederlandse arbeidsmarkt in kaart en gaat op zoek naar oplossingen.

In de podcast spreekt journalist en documentairemaker Hans Busstra met verschillende gasten die een uitgesproken visie hebben op de arbeidsmarkt. De reeks start met Hans Borstlap. Hij leidde de commissie die Nederland in 2020 wakker schudde met de boodschap dat de arbeidsmarkt dringend hervormd moet worden. Inmiddels, ruim twee jaar later, is er van hervormingen maar weinig terecht gekomen en zijn de problemen groter dan ooit. Het nijpende personeelstekort waar vrijwel elke sector mee kampt, is daarvan één van de meest zichtbare voorbeelden.

Goed Geregeld Werk
Naast oud-topambtenaar Hans Borstlap worden in ‘Goed Geregeld Werk’ ook andere experts geïnterviewd, namelijk Janine Vos (Chief HR Officer Rabobank), Martijn Arets (expert platformeconomie), Marjolein ten Hoonte (Directeur arbeidsmarkt en MVO Randstad Groep Nederland), Hendrik Noten (auteur van onder meer ‘Fantoomgroei’ en strategisch beleidsadviseur) en Toon Borren (People Operations bij Picnic).

Airborne is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het format en de inhoudelijke invulling van de podcast, in samenwerking met journalist en documentairemaker Hans Busstra.

‘Goed Geregeld Werk’ is te beluisteren via alle reguliere podcast platformen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken