Sloterdijk verkennen met ‘walking movie’ Toer d’amour
- Content
- 19 jul 2022 @ 08:04
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jul 2022 @ 08:04
- Michiel van Zaane
Iedere Amsterdammer en elke andere belangstellende kan ervaren hoe de Amsterdamse wijk Sloterdijk verandert met Nederlands’ eerste ‘walking movie’, een interactieve film van 45 minuten die midden in Sloterdijk speelt.
De Walking Movie Toer d’amour is een nieuwe manier van ‘het meemaken’ van een film. Een interactieve ervaring in de publieke ruimte, die mensen door het Sloterdijk van nu en van morgen leidt. Toer d’amour vertelt het verhaal van de groeiende liefde voor Sloterdijk.
Grace
Met het hart op de tong laat de goedlachse Grace spelers dit bijzondere stuk Amsterdam zien. Felgekleurde harten en kunstwerken op de route zijn onderdeel van het verhaal. Spelers starten zelf nieuwe scenes door QR-codes bij de harten te scannen. Samen met Grace gaan ze op pad, geven ze vorm aan het verhaal en maken ze kennis met spraakmakende mensen die kleur geven aan de wijk. Ze ontmoeten onder andere de kunstenaarsduo Day collective en de Sloterdijkse singer-songwriter Puntjudith, bekend van onder andere 3FM en de Popronde. Spelers helpen DJ’s uit de brand, schieten een wel heel charmante kok te hulp, en ‘facetimen’ met een van de eerste horecaondernemers in Sloterdijk. Grace neemt hen mee langs bijzondere hotspots en de mooie natuur in het natuurgebied De Bretten.
Sloterdijk
In korte tijd ontpopt Amsterdam Sloterdijk zich in rap tempo van kantoorwijk naar stadswijk, waar wonen, werken en recreëren hand in hand gaan. Kantoorcomplexen worden omgetoverd tot moderne werkplekken en duurzame woningen. Op braakliggende terreinen verrijst nieuwbouw, met veel groen en gezamenlijke voorzieningen. Met diversiteit en creativiteit als uitgangspunt. Recent zijn de nieuwbouwprojecten Lycka en Lab4You opgeleverd. De duurzame woontoren Vertical heeft het hoogste punt bereikt en de bouw is gestart van het project met basisschool Floating Gardens.
UPtown Sloterdijk
De Walking Movie is een initiatief van UPtown Sloterdijk, een samenwerking tussen de Gemeente Amsterdam, nieuwbouw ontwikkelaars, vastgoedeigenaren en werkgevers in Sloterdijk. Uptown Sloterdijk ontwikkelt campagnes en organiseert placemaking activiteiten in het gebied in samenwerking met ondernemers, bewoners en kunstenaars in het gebied om meer levendigheid te brengen Misteli creative agency ontwikkelde deze Walking Movie in opdracht van Uptown Sloterdijk. Zie voor meer informatie www.toerdamour.nl.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers