Sloterdijk verkennen met ‘walking movie’ Toer d’amour

  • Content
  • 19 jul 2022 @ 08:04
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Iedere Amsterdammer en elke andere belangstellende kan ervaren hoe de Amsterdamse wijk Sloterdijk verandert met Nederlands’ eerste ‘walking movie’, een interactieve film van 45 minuten die midden in Sloterdijk speelt.

De Walking Movie Toer d’amour is een nieuwe manier van ‘het meemaken’ van een film. Een interactieve ervaring in de publieke ruimte, die mensen door het Sloterdijk van nu en van morgen leidt. Toer d’amour vertelt het verhaal van de groeiende liefde voor Sloterdijk.

Grace
Met het hart op de tong laat de goedlachse Grace spelers dit bijzondere stuk Amsterdam zien. Felgekleurde harten en kunstwerken op de route zijn onderdeel van het verhaal. Spelers starten zelf nieuwe scenes door QR-codes bij de harten te scannen. Samen met Grace gaan ze op pad, geven ze vorm aan het verhaal en maken ze kennis met spraakmakende mensen die kleur geven aan de wijk. Ze ontmoeten onder andere de kunstenaarsduo Day collective en de Sloterdijkse singer-songwriter Puntjudith, bekend van onder andere 3FM en de Popronde. Spelers helpen DJ’s uit de brand, schieten een wel heel charmante kok te hulp, en ‘facetimen’ met een van de eerste horecaondernemers in Sloterdijk. Grace neemt hen mee langs bijzondere hotspots en de mooie natuur in het natuurgebied De Bretten.

Sloterdijk
In korte tijd ontpopt Amsterdam Sloterdijk zich in rap tempo van kantoorwijk naar stadswijk, waar wonen, werken en recreëren hand in hand gaan. Kantoorcomplexen worden omgetoverd tot moderne werkplekken en duurzame woningen. Op braakliggende terreinen verrijst nieuwbouw, met veel groen en gezamenlijke voorzieningen. Met diversiteit en creativiteit als uitgangspunt. Recent zijn de nieuwbouwprojecten Lycka en Lab4You opgeleverd. De duurzame woontoren Vertical heeft het hoogste punt bereikt en de bouw is gestart van het project met basisschool Floating Gardens.

UPtown Sloterdijk
De Walking Movie is een initiatief van UPtown Sloterdijk, een samenwerking tussen de Gemeente Amsterdam, nieuwbouw ontwikkelaars, vastgoedeigenaren en werkgevers in Sloterdijk. Uptown Sloterdijk ontwikkelt campagnes en organiseert placemaking activiteiten in het gebied in samenwerking met ondernemers, bewoners en kunstenaars in het gebied om meer levendigheid te brengen Misteli creative agency ontwikkelde deze Walking Movie in opdracht van Uptown Sloterdijk. Zie voor meer informatie www.toerdamour.nl.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken