Volvo zet humor in tegen ‘low battery anxiety’

  • Content
  • 30 aug 2022 @ 15:08
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de nieuwe wereldwijde campagne van Forsman & Bodenfors voor Volvo wordt de stressvolle maar humoristische jacht van een gezin gebruikt om de nieuwe plug-in hybride van het automerk te promoten. Volgens de campagne biedt deze hybride de ultieme oplossing tegen ‘low battery anxiety’, aangezien het ‘elektrische auto's met een back-upplan’ zijn.

Op het nummer ‘Sinnerman’ van Nina Simone volgen we een gezin van 's morgens tot' s avonds, waarbij batterijduur en opladers de rode draad vormen. Met de vader, gespeeld door de Deense acteur Thomas Hwan in de hoofdrol, zien we zijn reacties gedurende de dag, van zijn Zoom-vergadering die plotseling wordt verbroken tot zijn dochter die zijn oplader steelt.

Tussendoor zien we dat de oplader van de auto wordt aangesloten en weer wordt losgekoppeld, een visuele metafoor voor alle gadgets in ons leven die constant moeten worden opgeladen. Uiteindelijk blijkt dat de moeder de oplader voor hun andere auto heeft gestolen. Gelukkig is het geen probleem en kunnen ze nog steeds op reis zoals gepland, aangezien de plug-in hybrides van Volvo Recharge ‘elektrische auto's met een back-upplan’ zijn, zoals het eindplaatje zegt.

‘Omdat bijna iedereen zich kan identificeren met de stress van een bijna lege batterij, wilden we dit op een hectische, maar ook leuke en vermakelijke manier onder de aandacht brengen’, zegt Karl Risenfors, Art Director bij Forsman & Bodenfors.

De film is geregisseerd door Laerke Herthoni en gefilmd door Monica Lenczewska. Hij maakt deel uit van een wereldwijde campagne waarin Volvo claimt dat het op weg naar een volledig elektrische toekomst niet alleen gaat om het aantal elektrische auto's, maar ook om het aantal elektrische ritten dat we kunnen maken. Volgens de autofabrikant zorgen plug-in hybrides ervoor dat het grootste deel van de rit elektrisch is, maar dat de chauffeur ook langere ritten kan maken.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken