BMW blijft geloven in print
- Content
- 26 sep 2022 @ 11:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 sep 2022 @ 11:46
- Sjaak Hoogkamer
De Duitse autobouwer begint geheel vers printwerkstuk. Om zijn attitude over te dragen. Collega Luuk Ros van Marketingfacts signaleert.
Het toonaangevende Werben und Verkaufen meldt dat BMW een nieuw multimediaplatform heeft gelanceerd met een opvallend onderdeel: een sponsored magazine.
Zo gaf Jens Thiemer, de merkbaas van BMW deze week een interview over zijn magazine: ‘Print zorgt voor een opvallende aanwezigheid’. En voor de goede orde: het betreft een nieuw blaadje. BMW’s versgedrukte tijdschrift heet ‘Freude Forever’ en is gelanceerd op 21 september – vier jaar nadat het ‘BMW Magazin’ stopzette en de BMW.com-site ervoor optuigde. Die bracht dan toch weer niet helemaal wat BMW wil. Niet dat de site wordt opgedoekt – er komt een multimediaal platform voor terug – maar dat dus inclusief een nieuwe printtitel. En waar het oude blaadje volgens Thiemer toch vooral de neiging had van binnen naar buiten te denken, met ijzeren regelmaat verscheen en ‘autocentrische’ inhoud gaat Freude het over een andere boeg gooien: uitzonderlijk kwaliteitsniveau, onregelmatig en ‘we komen er alleen uit als we maatschappelijk relevante zaken behandelen en daar ook iets over te zeggen hebben’, zegt Thiemer. ‘Bedrijven bevinden zich momenteel in een zeer volatiele omgeving, zowel economisch als politiek, met veel sociale raakpunten’.
Met Freude Forever wil BMW te midden van al die reuring een ‘attitude’ overdragen en een soort vast punt aanbieden dat mensen oriëntatie en inspiratie kan bieden.
Lees vooral zelf terug. Grappig: Bij de aankondiging werd een oplage gecommuniceerd van 150.000 en een schapprijs van een tientje. Dus wil zo’n W&V-journalist weten waar dat op slaat. Zo’n ouderwetse indianentruc om de lezer het idee te geven dat er iets van ‘waarde’ op de mat is gevallen in plaats van een uitgeschreven folder? Ja beetje wel, het is niet alleen voor de Top-Kunden in elkaar gesleuteld. Thiemer: ‘Er zijn drie distributiekanalen. Enerzijds maken we Freude Forever toegankelijk voor bepaalde doelgroepen door strategische samenwerking aan te gaan, bijvoorbeeld met luchthavenlounges en hotels. We leveren ook aan kiosken met hoge kwaliteitsnormen. En we sturen het ad hoc naar specifieke klantgroepen. Dat zijn niet alleen topklanten die onze duurste producten kopen, maar ook veel mensen die nieuwsgierig zijn naar BMW en onze instelling.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event - the place...
- BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus...
- [Marketing the Rainbow #52b] Shell gaat van geel en rood naar...
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne tijdens Week van het geld
- Pets Place werkt samen met dierenexpert Floris Göbel
- Uitslag Corporate Content Awards - Cognito wint driemaal
Laatste Nieuws
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
- Uitslag Corporate Content Awards -... 13-03-2024
- Jongeren ontwikkelen zelf campagne... 13-03-2024
- BCE24: ING en Talpa over female... 08-03-2024
- Pets Place werkt samen met... 06-03-2024
- Harper's Bazaar Business Club haakt... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing