BMW blijft geloven in print
- Content
- 26 sep 2022 @ 11:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 sep 2022 @ 11:46
- Sjaak Hoogkamer
De Duitse autobouwer begint geheel vers printwerkstuk. Om zijn attitude over te dragen. Collega Luuk Ros van Marketingfacts signaleert.
Het toonaangevende Werben und Verkaufen meldt dat BMW een nieuw multimediaplatform heeft gelanceerd met een opvallend onderdeel: een sponsored magazine.
Zo gaf Jens Thiemer, de merkbaas van BMW deze week een interview over zijn magazine: ‘Print zorgt voor een opvallende aanwezigheid’. En voor de goede orde: het betreft een nieuw blaadje. BMW’s versgedrukte tijdschrift heet ‘Freude Forever’ en is gelanceerd op 21 september – vier jaar nadat het ‘BMW Magazin’ stopzette en de BMW.com-site ervoor optuigde. Die bracht dan toch weer niet helemaal wat BMW wil. Niet dat de site wordt opgedoekt – er komt een multimediaal platform voor terug – maar dat dus inclusief een nieuwe printtitel. En waar het oude blaadje volgens Thiemer toch vooral de neiging had van binnen naar buiten te denken, met ijzeren regelmaat verscheen en ‘autocentrische’ inhoud gaat Freude het over een andere boeg gooien: uitzonderlijk kwaliteitsniveau, onregelmatig en ‘we komen er alleen uit als we maatschappelijk relevante zaken behandelen en daar ook iets over te zeggen hebben’, zegt Thiemer. ‘Bedrijven bevinden zich momenteel in een zeer volatiele omgeving, zowel economisch als politiek, met veel sociale raakpunten’.
Met Freude Forever wil BMW te midden van al die reuring een ‘attitude’ overdragen en een soort vast punt aanbieden dat mensen oriëntatie en inspiratie kan bieden.
Lees vooral zelf terug. Grappig: Bij de aankondiging werd een oplage gecommuniceerd van 150.000 en een schapprijs van een tientje. Dus wil zo’n W&V-journalist weten waar dat op slaat. Zo’n ouderwetse indianentruc om de lezer het idee te geven dat er iets van ‘waarde’ op de mat is gevallen in plaats van een uitgeschreven folder? Ja beetje wel, het is niet alleen voor de Top-Kunden in elkaar gesleuteld. Thiemer: ‘Er zijn drie distributiekanalen. Enerzijds maken we Freude Forever toegankelijk voor bepaalde doelgroepen door strategische samenwerking aan te gaan, bijvoorbeeld met luchthavenlounges en hotels. We leveren ook aan kiosken met hoge kwaliteitsnormen. En we sturen het ad hoc naar specifieke klantgroepen. Dat zijn niet alleen topklanten die onze duurste producten kopen, maar ook veel mensen die nieuwsgierig zijn naar BMW en onze instelling.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers