Vriendenloterij sponsort YouTube-serie De Goudhaantjes
- Content
- 5 okt 2022 @ 10:06
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 okt 2022 @ 10:06
- Michiel van Zaane
Daan Boom, Tobias Camman en Jasper Demollin hebben de nieuwe YouTube-serie De Goudhaantjes gelanceerd. In deze vierdelige serie onderzoeken de drie wat ze zouden doen met een miljoen. Het programma is een samenwerking met de VriendenLoterij, tot stand gekomen door Crocodile Agency.
Gaby Zwinkels, content coördinator VriendenLoterij: ‘We waren op zoek naar een eigentijdse samenwerking om op originele wijze onze culturele en maatschappelijke partners onder de aandacht te brengen. Crocodile Agency heeft ons gekoppeld aan Daan, Tobias en Jasper. Zij kwamen op het creatieve idee om het nieuwe YouTube-format De Goudhaantjes te ontwikkelen, dat ontzettend goed bij de VriendenLoterij past. In de eerste aflevering gaan de jongens bijvoorbeeld langs bij een van de aangesloten kastelen: Kasteel de Haar, om onderzoek te doen wat het inhoudt om kasteelheer te zijn. In de tweede aflevering gaan zij als Gooise vrijwilligers met de Museum Plus Bus langs bij onze culturele partner Het Nederlands Openluchtmuseum.’
Tamara Couperus, founder van Crocodile Agency: ‘Crocodile is als bureau verantwoordelijk voor het zakelijke gedeelte en de sponsorship met de Vriendenloterij. De creatieve invulling van de campagne ligt volledig bij de Daan, Tobias en Jasper zelf. Zij hebben een format ontwikkeld waar hun ziel en zaligheid in ligt, en wat ook een gewilde vorm van content is bij hun fans. De eerste twee afleveringen staan inmiddels online op het YouTube-kanaal van Daan en hebben al meer dan 600.000 views behaald.’
Het format De Goudhaantjes bevat in totaal vier afleveringen, die iedere week op vrijdagmiddag om 17:00 live staan op het kanaal van Daan Boom. Naast YouTube wordt de samenwerking ook doorgetrokken door middel van een social-campagne op de Instagram-kanalen van de creators.
Credits:
Opdrachtgever: VriendenLoterij
Verantwoordelijk bij vriendenloterij: Gaby Zwinkels (content coordinator), Nanouk Daatselaar (senior content marketeer), Annemiek de Vroeg (Hoofd TV goede doelen loterijen)
Bureau: Crocodile Agency
Business Owners: Michael van Os, Tamara Couperus
Creative Owners: Daan Boom, Tobias Camman, Jasper Demollin
Project Management: Saskia Robaard, Cynthia Dijk
Creatie: Daan Boom, Tobias Camman, Jasper Demollin
Camera: Mathijs Bruning
Edit: Mathijs Bruning
Producer: Cynthia Dijk
Audionabewerking: Lars Blakenburg
Animatie: Tape, Menno Steenvoorden, Janek Koza
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers