Platform voor contentmarketingtalent Contentoo krijgt miljoeneninvestering
- Content
- 2 nov 2022 @ 10:41
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 2 nov 2022 @ 10:41
- Michiel van Zaane
Platform voor contentmarketingtalent Contentoo heeft met een nieuwe investeringsronde 5 miljoen euro opgehaald. Het schaalt met de kapitaalinjectie verder op in Europa, met een groeiende pool van een paar duizend freelance tekstschrijvers, vertalers en contentmarketingstrategen over de hele wereld.
Bij de investeringsronde van Contentoo zijn via No Such Ventures meer dan dertig investeerders betrokken. Onder hen bevinden zich de ondernemers Perry Oostdam en Pawel Smoczyk, co-founders van hiring software tool Recruitee. Ook Jeroen Verberg, oprichter van het door Bloomreach gekochte Hippo, behoort tot deze groep. Hugo Mensink en Lotte van Ditshuizen van Amsterdam Corporate Finance hebben Contentoo bij deze de transactie begeleid.
Momenteel noteert Contentoo een omzetgroei van 107 procent ten opzichte van 2021 (YoY). Niet alleen in Nederland is de groei exponentieel. Ook op de Duitse markt is Contentoo verviervoudigd in omvang. ‘Met de nieuwe funding wordt de Europese expansie verder doorgezet. We zien veel behoefte naar de dienstverlening van Contentoo bij bedrijven die inzetten op contentmarketing en internationalisatie’, zegt Onno Halsema, CEO bij het platform.
Halsema is ook verheugd met de miljoeneninvestering. ‘Wat ons aanspreekt in de investeringsstrategie van No Such Ventures is de actieve, ondersteunende rol. Zij kennen de dynamiek van een snelgroeiende, internationale scale-up in deze sector. Deze investering bevestigt andermaal dat we met Contentoo op de goede weg zijn. De Europese contentmarkt groeit hard. De voorspelling is dat de markt in 2024 goed is voor 140 miljard euro.’
Content steeds belangrijker voor groei
‘We zien dat de markt voor contentcreatie enorm belangrijk is voor bedrijven om succesvol te zijn. Voor SEO, voor contentmarketing, maar vooral ook voor het betreden van nieuwe buitenlandse markten’, vervolgt Halsema. ‘Door ons platform koppelen wij organisaties aan freelance tekstschrijvers en vertalers met expertise van de lokale markt. Zij werken remote, maar opereren als in-house medewerkers. Bedrijven willen kwaliteit, maar ook flexibiliteit en een efficiënte workflow. We opereren dus als platform, maar met de service van een agency. Hierdoor worden organisaties end to end ontzorgd op het gebied van contentmarketing.’
AI én menselijke besluitvorming
Contentoo zet daarbij ook in op artificial intelligence. Halsema: ‘AI wordt op ons platform ingezet om freelancers te matchen aan klanten, betere briefings te maken en werkprocessen te versnellen. Ook kunnen klanten simpele teksten als listings voor huizenwebsites, of productteksten door AI laten genereren. We geloven echter dat freelancers nog onmisbaar zijn bij het creëren van meer ingewikkelde en creatieve content.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers