Marketeer en filmkenner maken podcast tegen 'wegwerpcontent'
- Content
- 6 mrt 2023 @ 15:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mrt 2023 @ 15:27
- Sjaak Hoogkamer
Wat kunnen marketeers, storytellers en schrijvers anno 2023 leren van de makers van Star Wars, Stranger Things en The Queen’s Gambit? Merkdeskundige Carlijn Postma en filmkenner Kenneth Stamp delen in hun nieuwe podcast ‘Onbeperkt Houdbaar’ praktische schrijftips en -trucs uit Hollywood, die moeten leiden tot onbeperkt houdbare content.
Content in de vorm van duurzame producties die veel vaker dan één keer nuttig, leuk of leerzaam zijn. Daarmee hopen ze de bewustwording te vergroten voor een alternatief voor ‘wegwerpcontent’.
Voor Postma (45) en Stamp (33) ontstond de Onbeperkt Houdbaar Podcast uit een gezamenlijk verlangen om het bewustzijn te vergroten dat er in marketingland nog veel te veel in eenmalige, kostbare campagnes wordt gedacht. Postma: ‘Hoe goed de content voor deze campagnes vaak ook gemaakt is, de producties worden vaak maar één keer gebruikt, om vervolgens te eindigen in een stoffig hoekje van het internet of zelfs helemaal te verdwijnen.’
Kijkend naar Hollywood - waar aan de lopende band films en series worden geproduceerd die het liefst oneindig gestreamd moeten worden - besloten Postma en Stamp hun kennis van marketing en Hollywood te bundelen:
Carlijn Postma, marketeer en merkdeskundige: ‘Nog altijd worden campagnes en de bijbehorende content vaak onder het korte-termijn marketingbudget geschoven.
Wat als je je contentstrategie gaat zien als een tijdloze machine, als je eigen streamingdienst?
Eentje die dag in dag uit, maand na maand en soms zelfs jaar na jaar met tijdloze content publiek opbouwt. Dan is je campagne geen eenmalige kostenpost meer, maar investeer je juist toekomstgericht in je eigen ‘streamingdienst’. Eentje die bovendien de waarde van je merk aantoonbaar vergroot. Daar pleiten we voor in de podcast.’
Kenneth Stamp, schrijver en Hollywood-analist: ‘We hopen onze luisteraars vooral te verbazen met onze ear-openers over de praktische technieken die de makers van tijdloze series en films vaak ongemerkt toepassen. In een aflevering van Breaking Bad of de openingsscène van een Star Wars-film gaan hele bruikbare technieken voor verhaalvertelling schuil. Door onderwerpen als The Hero’s Journey en het Marvel Studios-effect hapklaar uit te leggen, zullen schrijvers en contentmakers over de gehele breedte van de markt baat hebben bij het luisteren naar onze podcast.’
Luister de Onbeperkt Houdbaar Podcast:
De eerste twee afleveringen van het achtdelige eerste seizoen van de Onbeperkt Houdbaar Podcast zijn vanaf nu gratis te luisteren via Spotify, Apple Podcasts, Podimo en andere podcast-apps. De overige afleveringen verschijnen wekelijks op maandagochtend.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- onbeperkt houdbaar
- streaming
- carlijn postma
- contentvervuiling
- tijdloos
- kenneth stamp
- podcast
- Hollywood
- film
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Bureau ContentKiosk biedt content gemaakt door journalisten
- 13 miljoen kijkers voor TikTok-comedy EasyToys
- [Marketing the Rainbow #31] Unilever 5: een sixpack en een...
- Kledingmerk geeft woningisolatie weg
- [Marketing the Rainbow #32] Unilever 6: food, over gay tease...
- Havas+Lemz lanceert Havas Play
Laatste Nieuws
- Havas+Lemz lanceert Havas Play22-03-2023
- Kledingmerk geeft woningisolatie weg21-03-2023
- 13 miljoen kijkers voor... 16-03-2023
- Bureau ContentKiosk biedt content... 13-03-2023
- 'Nederlanders willen dat uitvaart... 09-03-2023
- Marketeer en filmkenner maken... 06-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day