TikTok en Unilever starten #CleanTok partnership

  • Content
  • 20 jun 2023 @ 08:18
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De #CleanTok community op TikTok is een community waar mensen alles delen wat met schoonmaken te maken heeft Om deze community in de spotlight te zetten, werkt TikTok nu samen met Unilever om content te creëren en cureren schoonmaakfans over de hele wereld.

Samen met Unilever en partners, Gravity Road en Mindshare, komt TikTok gedurende 40 weken met verschillende speciale #CleanTok-contentseries en activiteiten.

1.            Sunday Reset: deze contentserie, gemaakt door creators, speelt in op het wereldwijde fenomeen van een ‘reset’ voor de komende week en laat zien hoe verschillende mensen de wekelijkse schoonmaak aanpakken.

2.            Cleaning Conundrum: deze creator content licht de beste en leukste hacks en trucs uit om het huis van goor naar glanzend te krijgen.

3.            Festival of Cleaning: Deze geredigeerde contentseries geeft een glansrol aan creator content The Festival of Cleaning, toegespitst op lokale #Cleantok community, toont highlights en lokale trends.

4.            De #CleanTok Awards: verschillende awards om de meest engaging, behulpzame en leuke content en creators te highlighten.

Om het #CleanTok partnerschap te starten, werkt TikTok samen met verschillende creators, waaronder de Nederlandse @Freya21049 (43,6K volgers).

Als onderdeel van de samenwerking lanceert TikTok de officiële #CleanTok hub. De in-app hub verwelkomt gebruikers in de glanzende wereld van #CleanTok™ en huisvest alle verse content op één overzichtelijke plek.

Betrokken
‘De #Cleantok-community op TikTok is een van de meest betrokken groepen op het platform en in samenwerking met Unilever kijken we er naar uit om een plek te creëren hen in het zonnetje te zetten en content te faciliteren die vermakelijk en educatief is’ zegt Khartoon Weiss, hoofd Global Agencies and Accounts bij TikTok. ‘De officiële #Cleantok hub is de nieuwe thuisbasis voor alles wat met schoonmaken te maken heeft op TikTok en we kunnen niet wachten om te zien hoe de community reageert.’

‘Ons huis is een belangrijke plek in ieders dagelijks leven. Hoewel schoonmaakproducten van oudsher worden gezien als functioneel en schoonmaken als een moetje, kunnen de resultaten van het gebruik van de juiste producten op de juiste manier enorm veel voldoening en rust geven’, zegt Eduardo Campanella, Home Care Chief Marketing Officer bij Unilever. ‘De opkomst van #CleanTok - sinds het begin van de pandemie - laat zien hoe belangrijk we het vinden dat onze huizen er goed uitzien, goed aanvoelen en lekker ruiken. We willen mensen blijven inspireren en informeren en door samen te werken met de creatieve teams van TikTok aan nieuwe en boeiende content, hopen we waardevolle inzichten te krijgen in een groeiend publiek van jonge mensen die net zo gepassioneerd zijn over schoonmaken als wij.’

‘Het interessante is hoe een TikTok-trend een platform kan worden voor een hele wereldwijde marketingcategorie. #CleanTok is een diverse community van vrolijke, nuttige en vermakelijke creators. We zijn er dan ook trots op dat we al onze expertise samen brengen om deze innovatieve samenwerking vorm te geven en te realiseren’, aldus Jacinta Faul, Managing Director van Gravity Road.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken