Nieuwe campagne Durex: Your Sex Your Way

- Content
- 21 jul 2023 @ 08:26
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 jul 2023 @ 08:26
- Michiel van Zaane
Durex adresseert sociale spanningen rondom seks en seksualiteit in de nieuwe Your Sex Your Way campagne. Volgens het merk vormen seks en seksualiteit een belangrijk aspect in het leiden van een gelukkig en gezond leven, maar de realiteit is voor een grote groep mensen anders.
Maatschappelijke druk, een heteronormatieve benadering van seks, weinig aandacht voor emotionele bevrediging en verkeerde assumpties leiden tot onzekerheid, in een tijd waarin seksuele bevrijding ogenschijnlijk hoogtij lijkt te vieren volgens de condoomfabrikant. De campagne Your Sex Your Way heeft als doel een ieders ware seksuele zelf te bevrijden, wat je seksuele voorkeur ook is, maar altijd met consent van je partner(s).
Durex wil de stigma’s bestrijden en bespreekbaar maken, door het gesprek aan te gaan met open & nieuwsgierige mensen. Durex stelde de behoeften van deze groep consumenten vast om een nieuwe richting te geven aan de merkstrategie door deze campagne. Het is de grootste 360 graden campagne van het merk tot nu toe en omvat onder andere (print) media, OOH, events, influencer story telling, online platforms, online video, enquêtes en social media polls.
Om te beginnen past Durex het logo aan. De dynamische ‘Intersexion’ (de verlengde ‘x’) toont volgens het merk ‘inspireert en de vrijheid om te verbinden, wanneer, waar en met wie je ook kiest’. Daarnaast is een passende visuele identiteit ontwikkeld. Deze nieuwe visuele identiteit is toegepast in alle uitingen van het merk, van advertenties tot verpakkingen.
Een succesvolle transitie vraagt ook om voorlichting en educatie. Het aangeboden materiaal bij seksuele voorlichting is volgens Durex nog steeds heteronormatief en gaat niet volledig in op de onderwerpen die de sleutel vormen tot seksueel geluk: consent, plezier of seksuele identiteit en oriëntatie. Daarom legt Durex zich erop toe om ngo’s als Dance4Life te steunen; een partner die zich sinds jaar en dag inzet voor zaken als inclusieve seksuele voorlichting, seksuele educatie voor meer zelfvertrouwen en het aangeven van seksuele grenzen - voor iedereen.
Om het gesprek op gang te brengen, taboes te doorbreken en echte verhalen van echte mensen te delen, brengt Durex onder #YourSexYourWay een serie van webisodes uit met onder meer zangeres Shary-An Nivillac. Bekende en onbekende persoonlijkheden wordt gevraagd wat hun kijk is op stereotypes in de samenleving en in pornografie, alsmede hun beleving van seks. De online video’s worden primair via de sociale media kanalen van Durex Nederland (@durex_NL op TikTok en Instagram) verspreid. De eerste aflevering is hier te bekijken, klik hier voor aflevering twee en hier voor aflevering drie.
De Your Sex Your Way campagne wordt verder uitgerold met een grootschalige Out-of-Home advertentiecampagne in grote steden en als een officiële partner van Pride Amsterdam, om de LHBTQ+ gemeenschap extra support te bieden. Zo zal Durex gedurende Pride Week (22 juli t/m 6 augustus 2023) samen met Winq het grootste Nederlandse onderzoek doen onder de LHBTQ+ gemeenschap, naar de beleving van seks. De hele week rijdt een speciaal ontworpen camper met een DJ, performers, merchandise en spannende spelletjes een tour van Zandvoort tot de Reguliersdwarsstraat in Amsterdam. De camper is ook het startpunt voor een treasurehunt, waarmee 7 duo’s kaarten kunnen winnen voor de Durex boot, die meevaast in de Canal Parade op zaterdag 5 augustus. Om mee te doen aan de treasurehunt, kan men zich van 31 juli t/m 2 augustus bij de Durex camper melden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- condoom
- seksualiteit
- logo
- ooh
- visuele identiteit
- seks
- consent
- voorkeur
- campagne
- media
- 360 graden
- Durex
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers