Visit Wadden verloot een zeehond

- Content
- 5 dec 2023 @ 09:34
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 dec 2023 @ 09:34
- Michiel van Zaane
Visit Wadden verloot in december een echte zeehond. Niet om als huisdier te houden of om op te eten, maar om aandacht te vragen voor duurzaam toerisme in het Waddengebied.
In deze landelijke actie krijgt het publiek de mogelijkheid om een zeehond te 'winnen'. De zeehond dient uiteraard niet als huisdier. De winnaar krijgt de kans om een opgevangen dier een naam te geven en te bezoeken in Zeehondencentrum Pieterburen. Wanneer de zeehond weer gezond en hersteld is, mag de winnaar mee om het dier weer vrij te laten in de Waddenzee.
Bas Wemmenhove, operationeel directeur Zeehondencentrum Pieterburen: ‘We vangen nu de eerste grijze zeehonden pups van het winterseizoen op in ons centrum. Een van de zaken die belangrijk is, is dat de zeehondenmoeders nu in alle rust hun pups kunnen baren en voeden. Daarvoor is gepaste afstand (minimaal 30 meter) noodzakelijk. Als we samen voor die rust zorgen en dat blijven uitdragen, dan kan iedereen op de juiste manier genieten van het gebied én haar bewoners.’
Duurzaam Toerisme
De actie gaat verder dan het winnen van een zeehond. Het is een oproep om het Waddengebied te ervaren als een duurzame bestemming. Er worden waardevolle tips gedeeld om de ecologische voetafdruk te verkleinen tijdens een bezoek aan dit enorme natuurgebied. Ook is er aandacht voor regeneratief toerisme: een nieuwe term in recreatie en toerisme.
Wendy Oude Veldhuis, projectleider Visit Wadden legt uit: ‘Dat we op de natuur moeten letten weten onze meeste bezoekers, maar toch blijft het goed om er continu de nadruk op te leggen. Je kunt als bezoeker namelijk veel betekenen voor dit gebied. Niet alleen duurzaam reizen is een optie, maar ook regeneratieve activiteiten zijn ontzettend leuk. Dit soort activiteiten hebben als doel dat je het Waddengebied mooier achterlaat dan hoe je het aantrof. Als bezoeker kun je bijvoorbeeld meehelpen met jutten, lekker lokaal eten of vleermuiskasten bouwen. Zo draag je écht bij aan een mooier natuurgebied en heb je zelf ook een superleuke dag.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe speler Explainer.nl focust op... 14-05-2025
- Kruidvat investeert in inhouse... 09-05-2025
- Home ontwikkelt introductiecampagne... 02-05-2025
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management