Als je dan toch moet en zal hamsteren, doe het dan goed

  • Design
  • 26 mrt 2020 @ 10:33
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaam design

Niemand begrijpt waarom, maar zelfs de nuchtere Nederlanders hamsteren wc-papier. Als je dus achter het net vist in de supermarkt, kun je altijd nog online wc-papier van The Good Roll bestellen.

The Good Roll-wc-papier zijn dubbeldikke, vrolijk vormgegeven rollen van 100% gerecycled papier, ingepakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en 50% van de nettowinst gaat naar de bouw van toiletten in ontwikkelingslanden. En het wordt contactvrij aan huis bezorgd!


Niet zo nuchtere Nederlanders


De coronacrisis heeft op bepaalde vlakken wel een heel aparte uitwerking op ons nuchtere volkje. Zo zijn we bijvoorbeeld massaal wc-papier gaan hamsteren. En niemand begrijpt precies waarom. Melle Schellekens, oprichter van wc-papierbedrijf The Good Roll: ‘The Good Roll biedt uitkomst voor diegenen die al dagen lang achter het net vissen om een pak met wc-rollen te bemachtigen. Het enige wat je hoeft te doen is de rollen bestellen via de webshop en ze worden contactvrij bezorgd. Fijn om te weten: de rollen zijn ook nog eens gemaakt van 100% gerecycled papier, dus boomvriendelijk, en 50% van de nettowinst gaat naar de bouw van toiletten in ontwikkelingslanden. Leuke bijkomstigheid, de rollen zien er geestig uit waardoor je je stay-incation iets vrolijker kunt maken. En er zit er op iedere rol een QR-code met funny toilet jokes.’

Dubbeldikke wc-rollen

De wc-rollen worden ingepakt in Weesp, door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Aan alle hygiëneafspraken voldaan. Zo wordt er op de werkplek gewerkt met mondkapjes en handschoenen. Ook wordt de werkplek meerdere keren per dag gereinigd en iedereen wast z’n handen grondig. Schellekens: ‘Gisteren bestelde iemand acht dozen van 120 stuks. We hebben toen even een mailtje gestuurd of de bestelling wel klopte. Ter beeldvorming: de rollen zijn dubbeldik, dus als je een doos bestelt met 24 rollen, dan ben je een half jaar voorzien.’

Gratis toiletrollen voor bijzondere verhalen

The Good Roll verstuurt momenteel ook gratis toiletrollen naar mensen met een bijzonder verhaal. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is hen een berichtje sturen met tekst en uitleg waarom jij een doos wc-rollen moet ontvangen. Schellekens: ‘We hebben afgelopen week een groep verpleegkundigen geholpen en een huis met jonge gehandicapte kinderen die een risicogroep vormen en hierdoor hun huis niet uit mogen. Ook heel veel ouderen hebben een doos gekregen.’

Prijs

Cheerful Choice (24 wc-rollen, 2-laags, 400 velletjes) € 19,95

Wrapless Choice (24 wc-rollen, 2-laags, 400 velletjes) € 17,96

Luxury Line (24 wc-rollen, 3-laags, 250 velletjes) € 21,95

 

The Good Roll
The Good Roll maakt sterk en zacht papier dat voorzien van het EU Eco Label en van het Blue Angel certificaat. Het bestaat voor 100% uit gerecycled materiaal, zonder chloor en geur- of kleurstoffen.

 

Lees ook Pieter Derksen op NPO1: 'Wat weten al die wc-papier-hamsteraars dat ik niet weet?'

 

Of de meer wetenschappelijke verklaring van het hamsteren van wc-papier door de Groningse massapsycholoog Hans van de Sande: ‘Waarom gaan we met z'n allen hamsteren? En waarom verzamelen we vooral wc-papier?

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken