Kennisprogramma Empack Reconnect bekend

  • Design
  • 14 sep 2020 @ 17:35
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementPackaging design

Het kennisprogramma voor Empack Reconnect van aanstaande donderdag 17 september is bekend.

Irma de Hoon, Group Event Director bij Easyfairs: ‘Het programma bestaat uit interactieve sessies die op elkaar aansluiten, maar tegelijkertijd bezoekers ook de ruimte biedt om actief vragen te stellen na de kennissessies, innovaties van exposanten te bekijken en direct digitaal in contact te komen met deelnemende exposanten. Onze focus lag altijd al op het verbinden van vraag en aanbod in de verpakkingsindustrie. In samenspraak met de community hebben wij besloten om de fysieke ontmoeting op Empack uit te stellen tot maart volgend jaar, maar dat neemt niet weg dat het hoog tijd is om de verpakkingsprofessionals en bezoekers bij elkaar te brengen. Dat doen we nu heel graag met het online event, Empack Reconnect.’

‘Wij willen de bezoekers online de beleving geven van een fysiek event’

Marketingmanager en één van de twee gastheren Rowdy van den Nieuwenhuizen van Easyfairs: ‘Het kennisprogramma op Empack Reconnect is veelbelovend. Onderwerpen die uitgebreid aan bod komen, zijn de reductie van CO2, voedselveiligheid en voedselverspilling, trends en kansen in e-commerce en duurzame verpakkingen. Bovendien is er aandacht voor de veranderingen die het coronavirus teweegbrengt. Een divers programma dat ook ruimte biedt voor interactie. Wij willen de bezoekers online de beleving geven van een fysiek event. Dit doen we naast het theater middels een netwerklounge, welke continu live zal meedraaien op het platform van Empack Reconnect. Tijdens, maar ook na afloop krijgen bezoekers de kans om zich actief in diverse onderwerpen te mengen en vragen te stellen.’

Haat-liefdeverhouding tussen consument en duurzame verpakkingen

Om 10.00 uur begint het online event dat gepresenteerd wordt vanuit de foyer op de Next Level-verdieping in Evenementenhal Gorinchem. Hier heten Rowdy van den Nieuwenhuizen en Ivo Horn de bezoekers namens Empack welkom en zij praten live voor de camera het programma aan elkaar.
Na het welkomstwoord begint om 10.15 uur de eerste sessie van de dag waarbij Albert Jan Swart van ABN Amro een onderzoek binnen de verpakkingsindustrie publiceert over de haat-liefdeverhouding tussen consument en duurzame verpakkingen. Het onderzoek is herzien, waarbij ook de impact van corona is onderzocht. Naast ABN Amro komen sprekers van onder andere Suez, TNO, Brightlands en Universiteit van Utrecht aan het woord. Het sprekersprogramma loopt van 10.15 uur tot 15.15 uur en wordt alleen met een lunchbreak om 12.00 uur onderbroken voor dertig minuten. De volledige timetable is te bekijken op de website van www.empack.nl.
Beursorganisator Easyfairs maakt tijdens Empack Reconnect gebruik van het online platform Swapcard. Dit platform stelt bezoekers in staat digitale bedrijfsprofielen te bezoeken, te chatten en te videobellen met exposanten, productvideo’s te bekijken in de productgalerij, te netwerken via zogeheten thema gerelateerde netwerklounges en ook kennissessies bij te wonen. Vanaf vandaag is het online platform toegankelijk voor bezoekers die zich reeds geregistreerd hebben voor Empack Reconnect. Zij kunnen zich alvast voorbereiden op hun online bezoek door te ‘connecten' met exposanten en zich te registreren voor sessies waarin zij geïnteresseerd zijn. Heef u ook interesse in Empack Reconnect? Ga naar www.empack.nl en registreer u met code 186233.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken