
Only for Men rebrandt naar OFM.
Na twintig jaar gaat moderetailer Only for Men om naar OFM. Behalve de naam verandert ook de huisstijl: fris kleurgebruik, opvallende fotografie met focus op de ‘punt’ en een compleet nieuw logo.

DOSSIER Als merk de barricades op! Hoe dan?
Een merk met een ‘geweten’ dat zich activistisch opstelt, raakt vaak een deel van zijn volgers kwijt, maar krijgt er meer nieuwe voor terug, zo blijkt uit vers onderzoek. Nu leent het ene merk zich beter voor engagement dan het andere. En is het belangrijk om een speerpunt te zoeken dat bij je past. Een verkenning van de kansen en (on)mogelijkheden van merkactivisme anno 2023.

Only for Men lanceert nieuw logo 'OFM'
Moderetailer Only for Men opent in Sluis de twintigste winkel van de mannenmodeketen én presenteerde er een nieuw logo op de gevel, namelijk 'OFM'. 'Als start van onze rebranding.'

Citroën 2CV rijdt zo Playmobil in
In samenwerking met Playmobil herintroduceert Citroën de wereldberoemde 2CV, 75 jaar na introductie van het legendarische model.

Bang & Olufsen kondigt twee nieuwe generaties home speakers aan
Audio/design-topmerk Bang & Olufsen kondigt de nieuwe generatie Beosound A9 en Beosound 2 aan. De twee luidsprekers zijn verkrijgbaar in de nieuwe afwerkingen Black Anthracite, Gold Tone en Natural en passen op het B&O 'Mozart softwareplatform'.

Nieuw seafood merk Mamasea in de markt gezet
Van niets tot een wereldwijd seafood love-brand, dat was de opdracht die de Noorse familie Eide neerlegde. Uiteindelijk kwam de 3e generatie zalmboeren uit bij Fitzroy, die zorgden voor de positionering, naam, visuele identiteit, verpakking en communicatie.

Rebranding online platform PuppyPlaats
In 2021 nam Pet Media Group PuppyPlaats over om van het platform een veilige en verantwoorde dierenmarktplaats te maken en het dierenwelzijn in Nederland te stimuleren. In mei 2022 werden al diverse nieuwe features gelanceerd. Nu, maart 2023, volgt de visuele rebranding en lancering van de PuppyPlaats app.

NIBC kiest Vengean voor alle kanalen
De Nederlandse bank NIBC heeft creative branding agency Vengean gekozen voor haar cross-channel branding, communicatie en visual identity.

Cameranu introduceert nieuwe merkidentiteit
Vanaf 7 maart 2023 heeft Cameranu een nieuwe naam (in plaats van CameraNU.nl), een nieuw logo en een volledig nieuw design op de website én in de winkels.

Blauw Research: 'Bij 8 op de 15 webwinkels blijkt de toegankelijkheid niet op orde'
Voor de nieuwe rubriek ‘Marketing Insight van de week’ bellen we met onderzoeksbureaus voor de laatste stand van zaken in onderzoekland. In de eerste aflevering Maarten van den Broek, Business Lead yourUX bij Blauw Research.

Stoov in top-40 Financial Times 1000 Fastest Growing Companies
Het Nederlandse Stoov, van de warmtekussens, staat op plek 37 in de FT1000. Stoov staat daarnaast op de 2e plek van de lijst met de best presterende Nederlandse bedrijven en de 3e plek voor e-commercebedrijven.

Onderzoek: Sterke klant-bureaurelatie leidt tot effectiever werk
Uit onderzoek van Warc en Aprais blijkt dat de relatie tussen klant en bureau van invloed is op effectief werk. Open deur of niet, Kim Walker, oprichter van Aprais, noemt het ‘een wake-up call’ voor de branche: ‘Een positieve relatie tussen klant en bureau is een cruciale aanjager van marketingprestaties.’

ICS introduceert nieuwe huisstijl
International Card Services (ICS) heeft haar huisstijl in een nieuw jasje gestoken. Alle communicatie-uitingen – zoals de website, app en alle klantcommunicatie - worden vanaf nu aangepast aan het nieuwe logo, kleurgebruik en lettertype.

Merkenbouwers (niet ouder dan 32) gezocht! Nomineren kan tot donderdag 2 maart!
SAN en mediapartner MarketingTribune zijn op zoek naar Next Merkenbouwers: jonge talenten die een aanmoediging en waardering verdienen. Nomineren kan tot 2 maart 2023.

Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Andres Neira de Back en Bas Post, respectievelijk Marketing Directeur Center Parcs Europa en Marketing Directeur Nederland en België, verzorgen samen één van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2023: ‘Het nieuwe Center Parcs: de evolutie van de vakantie dichtbij’. Een korte kennismaking met beide sprekers.

Oprichter Pieter Pot: 'Ik vertrek'
Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot staat aan de rand van een faillissement. Nieuwe eigenaren moeten het merk voor een val behoeden. Intussen deelt de oprichter Martijn Bijmolt dit afscheidsbericht.

Startup Upfront brengt nieuwe standaard voor voeding en verpakking naar AH
Upfront introduceert vandaag zes nieuwe producten in 502 Albert Heijn locaties verspreid over Nederland en België. De Rotterdamse startup zet daarmee een belangrijke stap in hun missie om volledige transparantie de standaard te maken binnen de Nederlandse voedingsindustrie.

Dopper lanceert meest duurzame flessencollectie
De Dopper Original-waterfles is volgens het bedrijf ‘nog duurzamer van samenstelling’, waardoor de flessencollectie de meest duurzame ter wereld genoemd mag worden.

Vernieuwd Beeld & Geluid legt focus op interactie
Het nieuwe Mediamuseum van Beeld & Geluid in Hilversum is sinds zaterdag 11 februari weer open voor het publiek na 2,5 jaar verbouwen.

Eerste Coca-Cola Creations te koop in Nederland
Voor het eerst is er een limited edition van Coca-Cola Creations in Nederland te koop. De nieuwe suikervrije smaak wordt gelanceerd in samenwerking met zangeres Rosalía en is verkrijgbaar tot eind mei 2023.

Inschrijving editie 2023 NL Packaging Awards geopend
De inschrijvingen voor de NL Packaging Awards 2023 zijn geopend tot en met 21 februari 2023. De NL Packaging Awards geven de Nederlandse verpakkings- en designwereld een podium.

DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Neeve: 'Duurzaamheid is de kern van ons merk'
Voor ons Dossier Belofte + Bewijs in gesprek met Heleen Spruijt en Nadine Bronwasser. van duurzaam kledingmerk Neeve: 'De Bijenkorf wil in 2025 nog enkel duurzame merken verkopen.'

Ford keert terug in de Formule 1
De Amerikaanse autofabrikant gaat een langdurig, strategisch en technisch partnerschap aan met Red Bull Powertrains.

MOA verder als Data & Insights Network
De MOA, het expertisecentrum voor data-science, data-analytics en marketing-insights, gaat vanaf 2 februari 2023 verder onder de naam Data & Insights Network.

Warc lanceert Diversity, Equity en Inclusion-platform
Warc heeft een Diversity, Equity & Inclusion-platform gelanceerd om marketeers te helpen bij het implementeren van effectieve DEI-strategieën. Het platform biedt begeleiding aan adverteerders, bureaus en media-eigenaren.

DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Stelling: 'Marketingclaims kloppen zelden'
Marketeers dienen de waarheid te spreken en komen niet meer weg met halve of zelfs onwaarheden of misleidende suggestieve weergaven van de werkelijkheid. Toch? We vroegen het ons panel...

DOSSIER BELOFTE EN BEWIJS Maron Busnel van Hyundai
In het kader van ons Dossier Belofte + Bewijs een interview met marketingdirecteur Hyundai Maron Busnel: ‘Wat je vertelt moet waar zijn.'

Onderzoek: Warc maakt insights winnaars IPA Effectiveness Awards 2022 bekend
De IPA (The Institute of Practitioners in Advertising) Effectiveness Awards koppelen marketingeffectiviteit aan zakelijk succes. Vandaag lanceert Warc (World Advertising Research Center) de insights op basis van de winnende cases van de IPA Effectiveness Awards 2022.

Blokker haalt met recycleprogramma 40 miljoen gebruikte aluminium koffiecups op
Blokker heeft met haar recycleprogramma in 2022 maar liefst 300.000 kilo aan gebruikte aluminium koffiecups ingezameld. Dit staat gelijk aan zo’n 40 miljoen cups. Op basis van deze opbrengst doet Blokker een donatie aan The Hunger Project.

Nederlandse klederdracht op postzegels Jimmy Nelson
In samenwerking met PostNL geeft de Jimmy Nelson Studio een bijzondere serie postzegels uit met de naam ‘Jimmy Nelson – Ode aan Nederland’.

Kledinglabel G-maxx werkt samen met Froukje de Both
G-maxx introduceert Froukje de Both als het nieuwe gezicht van de najaarscollectie voor 2023. De collectie met Froukje’s Favorites is te zien tijdens de aanstaande editie van Modefabriek op 22 en 23 januari. De collectie is vanaf juli 2023 beschikbaar.

BMW i4: is dit de ultieme EV?
De autoverkoop zit weer een beetje in de lift. Nog niet spectaculair, maar de verwachtingen voor 2023 zijn hooggespannen. Elektrisch rijden wordt uiteraard steeds meer de norm en met de BMW i4 komt de ultieme EV gevaarlijk dichtbij.

Albert Heijn organiseert packathon voor verpakkingsinnovatie
Op 31 maart 2023 organiseert Albert Heijn de AH Packathon: een wedstrijd waarbij duurzame denkers, creatieve ontwerpers en andere experts kunnen werken aan hun idee voor een duurzame verpakkingsinnovatie om dat vervolgens te pitchen bij de jury.

Brouwerij Achouffe lanceert alcoholarme Chouffe
Inspelend op de alcoholvrije trend en de welbekende januari voornemens lanceert Brouwerij Achouffe deze maand: een alcoholarme Chouffe.

Bye memorial design introduceert eerste urn
Bye introduceert Boat, een 'mini urn' in de vorm van een bootje. Deze is handgemaakt in Nederland van wit porselein.

Mepal wil naamsbekendheid in Duitsland vergroten
Het Nederlandse merk Mepal, dat (kunststof) consumentenproducten op het gebied van eten en drinken maakt, wil haar naamsbekendheid in Duitsland vergroten en heeft Woedend! Creative Agency gevraagd een online campagne te ontwikkelen.

Jysk: 'loslaten' en 'thuishoren' trends van 2023
Voor het ontwikkelen van nieuwe producten in 2023 laat interieurspecialist Jysk zich leiden door twee nieuwe trends: ‘release’ en ‘belonging’. Volgens het van oorsprong Deense bedrijf zijn deze trends gebaseerd op ‘grondig onderzoek naar inzichten en data over consumenten en retail’.

Mijn Marketing: Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Perijn Hoefsloot is bij Beter Bed verantwoordelijk voor Marketing, Customer Experience en Strategisch Business Development. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: 'Van beddenexpert naar slaapexpert'.

Nieuwe merk- en visuele identiteit voor Center Parcs
Center Parcs Europe ondergaat een ware transformatie. Het strategische plan Reinvention 2025, dat in 2021 klaar was, omvat niet alleen de vernieuwing van bestaande parken, maar ook een uitgebreider aanbod van ervaringen, met meer duurzame initiatieven en lokale projecten.

Lightyear wint Purpose Day Award 2022
Op de valreep van 2022 wint Lightyear de Purpose Day Award die jaarlijks wordt uitgereikt door de organisatie achter ‘Purpose Day’ aan een ‘veelbelovend purposegedreven bedrijf dat met een heldere purpose zaken doet, impact heeft, levensbestendig is en vooral de moed heeft om nieuwe wegen in te slaan’.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Only for Men rebrandt naar OFM.24-03-2023
- Citroën 2CV rijdt zo Playmobil in13-03-2023
- Cameranu introduceert nieuwe... 08-03-2023
- ICS introduceert nieuwe huisstijl 28-02-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day