Euroshopper verdwijnt uit Albert Heijn
- Food-en-retail
- 10 apr 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- FoodMerken
- 10 apr 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Albert Heijn introduceert zijn eigen basisproducten en haalt het Euro Shopper assortiment stapsgewijs uit zijn schappen. Volgens de supermarktketen zijn de Euro Shopper producten niet altijd van goede kwaliteit. Ook is de prijs-kwaliteitverhouding niet altijd in balans volgens AH.
De eerste vijf producten die worden vervangen zijn: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi. ‘Albert Heijn was niet 100 procent tevreden over het Euro Shopper-merk. Omdat prijs en kwaliteit onvoldoende consistent waren, kwam de boodschap ‘goed en goedkoop’ naar klanten toe niet goed genoeg uit de verf’, zo laat een woordvoerder weten.
Voor de naam AH Basic is gekozen om de kracht van het eigen merk te benadrukken. Euro Shopper producten lagen vanaf 1995 in de schappen van Albert Heijn.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




