Marketeer van de Week: Jeannette Reichardt-Schalk (Mondelez) over lancering van Velours Noir

Marketeer van de Week: Jeannette Reichardt-Schalk (Mondelez) over lancering van Velours Noir
  • Food-en-retail
  • 11 okt 2013 @ 14:56
  • 29971 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • FoodIntroductieInterview

Jeannette Reichardt-Schalk is als senior marketing manager Coffee bij Mondelēz International verantwoordelijk voor de lancering van Velours Noir, een nieuw koffiemerk, op Nederlandse markt. MarketingTribune doet een interview met haar.

Gefeliciteerd met deze stormachtige entree op de Nederlandse koffiemarkt. Mondelēz International  zet meteen in op vrijwel alle soorten koffie, van ongemalen bonen tot een Nespresso-concurrent. Wat is de ambitie voor jullie koffiemerk Velours Noir in Nederland?

'Wij geloven dat we met de lancering van Velours Noir de Nederlandse koffiemarkt kunnen verrijken en de consument het ruimste aanbod in premium koffie kunnen bieden. Vanuit onze internationale koffie-expertise bouwen we verder aan een sterke positie in Nederland om Velours Noir als hét premium koffiemerk in de hoofden en harten van de Nederlandse consument te installeren.'
 


Hoe onderscheidt Mondelēz International zich met Velours Noir van andere koffiemerken?

'Wij gaan uit van ons vakmanschap, Velours Noir Fire&Ice Roasting is hier dé uiting van. Het is één van de meest cruciale factoren voor het brandproces die helpt om aroma’s en smaken optimaal te behouden. Net zoals ijs vuur blust, stopt een stroom koud water direct het brandproces waardoor de hoge kwaliteit Velours Noir koffie gecreëerd wordt. De temperatuur en timing bij het blussen, in combinatie met de zorgvuldig geselecteerde en geblende bonen, dragen bij tot de unieke kenmerken van Velours Noir op het gebied van smaak en aroma.'

Wordt de introductiecampagne van Velours Noir net zo knallend als alleen al de aankondiging van jullie komst. Hoe gaat deze marketingcampagne eruit zien en welke middelen zet je daarvoor in?

'We zijn heel tevreden over de media-aandacht die we met de lancering gegenereerd hebben. De introductiecampagne is fors en gaat over diverse mediakanalen heen. We zetten sterk in op tv; ook bereiken we de doelgroep via online, print, social media, outdoor en uiteraard de winkelvloer – dit laatste uiteraard in samenwerking met Albert Heijn. De campagne, die gebaseerd is op Velours Noir Fire&Ice Roasting, bevat unieke elementen die zeker aandacht zullen gaan trekken. Zo is onze opvallende tv commercial geregisseerd door Tarsem Singh, regisseur van diverse internationale films.'

Hoe lang werk je al voor Mondelēz International  en in welke functies?

'Ik ben in januari 2011 gestart als senior brand manager Milka Benelux en sinds augustus dit jaar werkzaam als senior brand manager Coffee.'

Wat heeft de marketingcommunicatie van Mondelēz International  dat andere bedrijven niet hebben?

We gaan echt terug naar de basis door uit te gaan van de ware kracht van onze producten. Deze ‘point of difference’ vertalen we op relevante wijze door in toegevoegde waarde voor de consument. Ik denk dat merken als Philadelphia en Milka daar goede voorbeelden van zijn. We zijn er van overtuigd dat deze strategie ook zal lonen voor Velours Noir.'
 
Wat deed je voordat je bij Mondelēz International  werkte?

'Ik ben werkzaam geweest in diverse marketingfuncties bij Hero en Ad van Geloven - Mora.'

Op welke social media ben je actief en waarvoor gebruik je ze?

'Facebook, Linkedin, Pinterest en Twitter. Ik gebruik het zowel zakelijk als privé om op de hoogte te blijven, informatie te delen en inspiratie op te doen.'

Kun je jezelf in vijf merken omschrijven?

'Hema, Samsung, Nivea, B2S, Milka.'

Wat zijn jouw ambities op het marketingvlak?

'De ambitie van Mondelēz International is om delicious moments of joy te creëren. Ik herken mij hier helemaal in: het geeft mij energie en voldoening om het leven van consumenten te kunnen verrijken. Dit kan al door iemand dagelijks van een intense kop koffie of een stukje chocolade te laten genieten. Om dit te mogen doen voor een nieuw merk in Nederland, is voor mij als marketeer een droom die uitkomt.

Wat zijn jouw mediamerken?

'Nu.nl, VT Wonen, Q-music, Ned 1, etsy.com.'

.

Eerder publiceerden we in deze serie:

Marketeer van de Week: Katrin Ellmann (Haribo) over lancering van Vrolijke Drop

Cleome van den Berg (Wessanen) over de lancerering van het Engelse theemerk Clipper

Jeroen Mirck

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken