[Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

[Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
  • Food-en-retail
  • 6 dec 2013 @ 15:59
  • 25894 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

De Ei love you campagne van Het Productschap Pluimvee en Eieren maakt eieren steeds populairder, melden de makers. 'De campagne die VosLibert merk & activatie ontwikkelde, loopt inmiddels drie jaar. Elk jaar wordt de effectiviteit van de campagne gemeten. En elk jaar staat het ei er weer beter voor. De imagocampagne heeft alle doelstellingen gehaald en ook de verkoop van eieren laat een stijgende lijn zien', aldus Sander Renkema (foto) van het Friese bureau. Hij kwalificeert zich hiermee met zijn team als 'Ondernemer van de Week'.

Bij het Leeuwarder communicatiebureau volgen ze de resultaten van de campagne op de voet. 'We willen als bureau natuurlijk mooi werk maken. Nog belangrijker vinden we het dat mooi werk ook mooi werkt', aldus Renkema.

1. Stel je graag even voor.
Sander Renkema, managing partner VosLibert merk & activatie in Leeuwarden. Wij maken de Ei love you campagne voor Het Productschap Pluimvee en Eieren.

2. De Ei love you- case, kun je aangeven waar deze om draaide en hoe is de campagne uitgevoerd?
De campagne had drie hoofddoelstellingen: de consument ervan overtuigen dat eieren thuishoren in een gevarieerd en gezond voedingspatroon, dat je best vaker een eitje mag eten en dat het eten van eieren nauwelijks invloed heeft op het cholesterolgehalte. Uit onderzoek van GfK, dat eind november verscheen, blijkt dat sinds de start van de campagne het imago van eieren op alle drie de punten steeds positiever wordt. Hieronder enkele voorbeelden.

3. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?! Het Productschap Pluimvee en Eieren, afzender van de campagne, publiceerde onlangs ook de verkoopcijfers. “De rem op eieren eten lijkt er definitief af”, zo kopt het bericht. Nederlandse huishoudens gaven in de eerste drie kwartalen van dit jaar 13% meer uit aan eieren dan in 2011. Het scharrelei is het meest gegeten eitje van Nederland. De verkoop van vrije uitloopeieren laat een enorme spurt zien van 50%. Dierenwelzijn wordt dus belangrijker.

4. Blij?
VosLibert merk & activatie is trots op de resultaten. De campagne heeft ons geen windeieren gelegd. Het succes van deze campagne geeft ons bureau een sterke aantrekkingskracht voor organisaties met vergelijkbare vraagstukken. Diverse opdrachtgevers weten ons inmiddels te vinden voor hun collectieve campagne.

Hier onderop verschillende uitingen uit de campagne. (PvWK)

www.voslibert.nl

Dit is het vierde interview in een serie van honderd die wij doen met 'marcom-ondernemers van de week' voor het MarketingTribune-platform Food & Retail.

Eerder publiceerden wij:

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel - Doritos 3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden CMO bij DTG

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken