Hema doet Piet niet in de ban
- Food-en-retail
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaPolitiekWinkelen
- 27 aug 2014 @ 12:19
- Redactie Food en Retail
'Hema doet Piet niet in de ban. Er zijn nog steeds Pieten te vinden in het assortiment. We blijven de maatschappelijke discussie volgen en we respecteren de regelgeving die daaruit volgt. Voor 5 december is alles ingekocht en over volgend jaar kunnen we nog geen uitspraken doen.' Dit schrijft de retailgigant op haar corporate website in een reactie op berichten als zou Zwarte Piet verboden worden in de Hema.
De voortdurende discussie over Zwarte Piet zou de Hema hebben doen besluiten om de knecht van de Sint in de ban te doen, schreef Het Parool gister op basis van een intern bedrijfsbericht. Verpakkingen van sinterklaasartikelen zouden worden aangepakt en volgend jaar verdwijnen ook alle chocoladefiguren van Zwarte Piet, aldus de krant. Dat kon nu niet meer omdat de inkoop van dit jaar al is gedaan. Vorig jaar december bleek nog uit de zgn. Pietitie dat het aantal voorstanders (rond de 2 miljoen) het aantal tegenstanders (een paar duizend op Facebook) van Zwarte Piet flink overstijgt.
Druppelsgewijs
In hetzelfde artikel laat De Bijenkorf weten de beroemde klimpieten in het warenhuis te laten hangen. Dat er druppelsgewijs per jaargang meer regenboogpieten toetreden tot het gilde, is iets waar breed rekening mee wordt gehouden. Daarmee verdwijnt de zwarte gekleurde niet van het toneel, aangezien dat ook een kleur is. Dat lijkt, evenals een minder stereotype Zwarte Piet, een elegante oplossing voor niet zo'n groot probleem. (PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Pietitie
- HEMA
- consument
- lange tenen
- zwarte piet
- retail
- knecht
- schoorsteen
- verandering
- racisme
- ceo
- Bijenkorf
- Sinterklaas
- Piet
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers