Media Markt zet in op laagste prijsgarantie
- Food-en-retail
- 25 sep 2014 @ 14:44
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MerkenPrijsWinkelen
- 25 sep 2014 @ 14:44
- Redactie Food en Retail
Tijdens het event Shopping Today 23 september jongstleden sprak Joost Jetten van Media Markt-Saturn Holding over het nieuwe prijsbeleid van de electronicaketen. Jetten gelooft in het dynamische prijsbeleid dat sinds februari dit jaar wordt toegepast. De resultaten leiden inmiddels tot tevredenheid.
Jetten is hoofd marketing en category management bij Media Markt. Doel van Media Markt is om altijd de goedkoopste aanbieder te zijn. Dat betekent dat dagelijks de prijs off- en online gescreend moeten worden. Volgens Jetten – zo stelde hij tijdens zijn lezing – worden dagelijks 1,5 miljoen prijzen opnieuw geladen. Media Markt maakt gebruik van flatscreen e-readers die de prijzen en productspecificaties realtime weergeven.
Omzet
Dat de verkoopmedewerkers met feiten worden ondersteund, kunnen ze overtuigend aan klanten vertellen dat Media Markt de laagste prijs hanteert. Of deze manier van prijzen weergeven ook al heeft geleid tot meer omzet én winst, weet Jetten nog niet.
Shopping Today werd georganiseerd door Thuiswinkel.org en BBP Media.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing