Media Markt zet in op laagste prijsgarantie
- Food-en-retail
- 25 sep 2014 @ 14:44
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MerkenPrijsWinkelen
- 25 sep 2014 @ 14:44
- Redactie Food en Retail
Tijdens het event Shopping Today 23 september jongstleden sprak Joost Jetten van Media Markt-Saturn Holding over het nieuwe prijsbeleid van de electronicaketen. Jetten gelooft in het dynamische prijsbeleid dat sinds februari dit jaar wordt toegepast. De resultaten leiden inmiddels tot tevredenheid.
Jetten is hoofd marketing en category management bij Media Markt. Doel van Media Markt is om altijd de goedkoopste aanbieder te zijn. Dat betekent dat dagelijks de prijs off- en online gescreend moeten worden. Volgens Jetten – zo stelde hij tijdens zijn lezing – worden dagelijks 1,5 miljoen prijzen opnieuw geladen. Media Markt maakt gebruik van flatscreen e-readers die de prijzen en productspecificaties realtime weergeven.
Omzet
Dat de verkoopmedewerkers met feiten worden ondersteund, kunnen ze overtuigend aan klanten vertellen dat Media Markt de laagste prijs hanteert. Of deze manier van prijzen weergeven ook al heeft geleid tot meer omzet én winst, weet Jetten nog niet.
Shopping Today werd georganiseerd door Thuiswinkel.org en BBP Media.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
- Kruidvat rolt DOOH-netwerk uit in 775 winkels
- Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
- Bloomon en Fastned verrassen met bloemenkiosk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 225] Reinout Koot -... 23-05-2025
- 100-jarig Remia maakt trip down... 22-05-2025
- Vivera lanceert nieuwe Signature... 21-05-2025
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management