Atos-cmo Marianne Hewlett: 'Atos maakt toekomst van retail tastbaar in digitaal Retail Transformation Lab'

Atos-cmo Marianne Hewlett: 'Atos maakt toekomst van retail tastbaar in digitaal Retail Transformation Lab'
  • Food-en-retail
  • 16 feb 2017 @ 09:04
  • 14568 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Atos heeft de deuren van het Retail Transformation Lab geopend. MarketingTribune was uitgenodigd voor een exclusieve preview. Het lab biedt een digitale winkelomgeving die retailers instrumenten in handen geeft om succesvol te opereren in het tijdperk van ‘Unified Commerce’. Cmo Marianne Hewlett van Atos: 'Het lab maakt tastbaar hoe de klantervaring kan worden versterkt: of het nu gaat om winkelen met dynamische boodschappenlijstjes, online boodschappen doen of betalen met gezichtsherkenning. Het laboratorium staat model voor een winkelomgeving die retailers op basis van hun eigen behoeften kunnen aanpassen. Dit revolutionaire concept helpt retailers om een geïntegreerd online aanbod te creëren waarin de klant centraal staat.' Beeldimpressie en verslag.

De nieuwe digitale oplossingen voor op de winkelvloer worden tastbaar gemaakt met behulp van geïntegreerde apps en toepassingen op het gebied van mobile commerce. Het Retail Transformation Lab bevindt zich in het atrium van het hoofdkantoor van Atos in Benelux & The Nordics in Amstelveen. Het combineert de digitale visie van Atos met de expertise van toonaangevende partners, waaronder haar bedrijfsonderdeel Worldline, Europees marktleider op het gebied van online betalingen en diensten op het gebied van financiële transacties. Marketeer Hewlett: 'In deze omgeving kunnen bezoekers een complete en geïntegreerde digitale winkelomgeving ervaren waarin online en offline shoppen realiteit worden. Dit gebeurt met demo’s waarin zichtbaar wordt gemaakt hoe augmented reality kan resulteren in gepersonaliseerde aanbiedingen - gebaseerd op klantprofiel en aankoopgedrag- in dynamische boodschappenlijstjes die veranderen afhankelijk van de locatie en live promoties met gebruikmaking van elektronische schappen-labels.'

Digitale transformatie
'De retailsector verandert snel en technologische ontwikkelingen komen in een stroomversnelling. Retailers moeten inspelen op nieuwe klantbehoeften en shopping-trends, willen zij in de toekomst bestaansrecht hebben. Bij Atos ondersteunen we retailers door hen te helpen bij het creëren van een klantgerichte, dynamische en geïntegreerde winkelervaring met gebruikmaking van de allerlaatste ontwikkelingen op het gebied van digitale technologie', zegt Danny Groenenboom, Digital Retail Transformation Leader van Atos in zijn presentatie.

Makkelijker betalen
Het makkelijker maken van betalingen om herhaalaankopen en klanttevredenheid te bevorderen is een van de hoofddoelen van de innovaties van Hewletts team. 'Consumenten verwachten dat zij probleemloos van het ene naar het andere kanaal kunnen overstappen. Worldline stelt retailers in staat gemak en flexibiliteit te bieden door klanten de zekerheid te bieden dat zij alle betaalmogelijkheden accepteren, ongeacht het verkoopkanaal.'

Proeftuin Atos
In een 'proeftuin' met producten van onder meer Siemens en Samsung is tijdelijk te zien hoe bijvoorbeeld voor Albert Heijn (in de winkel) en Heineken (in de kroeg) door digitale toepassingen meer conversie, loyaliteit en persoonlijke service kan worden geboden. Een unieke ijskast van Siemens is uitgerust met een camera en software om de voorraad en temperatuur ook op afstand te beheren en kan op termijn bijvoorbeeld aangeven wat je als je vijf kilo af wilt vallen met de aanwezige groenten nog moet bijkopen om het gewenste resultaat te behalen zonder waste. Op de horizontale mega-smartphone kunnen vrienden in het cafe spelletjes doen, contact leggen met anderen binnen en buiten de kroeg en de eindnota verrekenen. Het voorbeeldschap van Albert Heijn met mega-interactief scherm kan aan gezichtsherkenning doen, eerdere aankopen aan nieuwe koppelen en onder andere je boodschappenlijstje op de smartphone praktisch aanpassen aan de route die je loopt. Zwaardere bestelde boodschappen worden apart verzameld en desgewenst door sterke medewerkers naar je huis gesjouwd. Alles wordt makkelijker en comfortabeler voor de klant, terwijl ook de retailer garen spint bij alle extra service en ingewonnen digitale informatie: een op maat gemaakte droom voor menig retailmarketeer. Atos belooft de toepassingen binnen enkele maanden op de winkelvloer te kunnen realiseren.
(PvWK)

BEELDIMPRESSIE RETAIL TRANSFORMATION LAB


     (fotografie: PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken