Jumbo Elst activeert shoppers met gamification

Jumbo Elst activeert shoppers met gamification
  • Food-en-retail
  • 19 jun 2019 @ 11:00
  • 10644 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • ActivatieInstore marketing

De Jumbo-vestiging in Elst heeft een gamification-activatie lopen met Karvan Cevitam, waarbij drie externe bureaus zijn betrokken. Even bellen met Frank Woltering van Detail4Retail.

Zou je jezelf eens willen introduceren? Wat heb je met shoppermarketing? 

‘Ik ben Frank Woltering, managing partner bij Detail4Retail. Wij zijn altijd op zoek naar lokaal onderscheidende concepten voor de retailers. Shoppermarketing heeft ons altijd bezig gehouden. Onze overtuiging is dat je veel betere resultaten kunt halen wanneer je lokale accenten aanbrengt. Ons bedrijf bestaat uit meerdere specialisten met allen een andere achtergrond, waardoor er een professionele kruisbestuiving ontstaat.’

Jullie hebben dit moment een Karvan Cevitam-actie ondersteund bij Jumbo in Elst. Hoe is dit concept precies ingevuld.

‘Wij geloven dat gamification een rol kan spelen bij extra winkelbeleving en  verkoopstimulerend kan werken. De Karvan Cevitam-promotie wordt gepresenteerd op de duurzame en slimme Proteus-display in combinatie met een Touchscreen waarop je een spel kunt spelen om uiteindelijk korting te winnen. Zeer veel shoppers zijn nieuwsgierig en vinden het leuk om  korte spelletjes te spelen. Korting winnen is uiteindelijk leuker dan het simpelweg te krijgen.’

Wat verwachten met dit concept te bereiken?

‘We verwachten nieuwe kopers te trekken naar het product en een hoge fun & gun-factor te creëren bij de shopper. Bovendien stimuleer je ook loyaliteit, omdat de klant de volgende keer opnieuw verrast wil worden, waarmee je tegelijkertijd een hogere rotatie stimuleert voor Karvan Cevitam. Het is dus een echte win-win voor zowel Karvan Cevitam als voor de supermarktondernemer.’ 

Gaan jullie dit concept nog verder uitrollen? Wat kunnen we nog verwachten?

‘De ambitie is om eerst 100 franchise-supermarkten aan te sluiten en in 2020 door te groeien naar 250 schermen. Het doel is om zo het hele jaar door activaties te kunnen doen met zowel A-merken als huismerken.’

Zijn er nog overige externe bureaus bij dit project betrokken? En op welke wijze? 

‘Op dit moment zijn er drie partijen betrokken bij de samenwerking: Touchscreen Marketing, Pan Osten en Detail4Retail. Touchscreen Marketing verzorgt de content, Pan Oston levert de schermen en wij bekommeren ons om de betrokken A-merken en retailers. Verder willen we geen andere externe bureaus uitsluiten, omdat we geloven dat je samen verder kunt komen. Het primaire doel blijft om de shopper te verrassen en zo zijn emotie te binden aan de betreffende lokale retailer.’

(Touchsreen Marketing, één van de betrokken partijen bij dit project, geeft een inleiding over gamification op ons eerstevolgende Shopper Marketing Update Live!-event, dat voor 2 juli staat gepland. Meer informatie daarover via deze link.)

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken