Amsterdamse start up introduceert Lazy Vegan
- Food-en-retail
- 18 jul 2019 @ 09:01
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 18 jul 2019 @ 09:01
- Peter van Woensel Kooy
Steeds meer mensen willen minder vlees eten. Het is beter voor je gezondheid, voor het dierenwelzijn en veel beter voor onze planeet. Om hierop in te spelen, maakt start up Lazy Vegan voedzame maaltijden met groenten, aardappeltjes of rijst en een vleesvervanger, die in acht minuten in de koekenpan klaar zijn.
De meeste mensen gewoon druk, druk met werk, sport, hun sociale leven... En zo hoort het ook. En ze willen dus minder vlees. Om hierop in te spelen, maakt Lazy Vegan voedzame maaltijden die in acht minuten in de koekenpan klaar zijn. 'Je vindt de maaltijden in de diepvries, zodat de vitamines en voedingswaarden van de groenten vanaf het moment van oogsten tot en met het bereiden, maximaal behouden blijven', meldt co-founder Bas Dijkstra.
De Lazy Vegan maaltijden bevatten een vleesvervanger op basis van erwteneiwit, die qua structuur en smaak het meest op kip lijkt. De maaltijden zijn vegan, dus vrij van dierlijke producten zoals vlees, ei en melk. Ook zijn ze vrij van gluten en soya en ze bevatten uitsluitend natuurlijke ingrediënten.
Lazy Vegan, een Amsterdamse start-up, begon dit jaar in Engeland met een test bij Sainsbury’s. De maaltijden zijn er erg populair. De geur, de smaak en het gemak worden er zeer gewaardeerd door vegans, vegetariërs en ook door de groeiende groep flexitariërs, die steeds vaker een maaltijd zonder vlees willen.
'En dat sluit precies aan bij de missie van Lazy Vegan: Het makkelijker maken om minder vlees te eten, op een Lazy Friday, of een andere dag van de week. Smakelijk, zonder een statement te maken! Zo hoef je niet lang in de keuken te staan, kun je wel gezond eten en heb je alle tijd van de wereld om te doen wat jij leuk vindt', aldus Dijkstra.
In Engeland gaat Lazy Vegan, na de geslaagde test, verder uitbreiden. Naast de Mexican en Provençale maaltijden, is er nu ook een Tikka Masala maaltijd beschikbaar. Ook in Nederland zijn er grote plannen, meldt de start up. 'De maaltijden zijn al sinds april bij Marqt te koop en vanaf Augustus kan iedereen in Nederland ze online bestellen via jumbo.com. Ook zijn ze te koop bij 67 Jumbo winkels in de grote Nederlandse steden, voor een prijs van €3,99. '
Meer info staat op de website www.lazyvegan.com en op Instagram: @lazyveganfriday.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Lazy Vegan
- introductie
- marketing
- food
- maaltijden
- erwteneiwit
- Bas Dijkstra
- smaak
- maximaal
- soja
- bereiden
- co-founder
- Sainsbury’s
- marketing
- behouden
- product
- vegan
- vleesvervanger
- basis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




