Honeyspot breidt zoekservice naar juiste locatie verder uit

Honeyspot breidt zoekservice naar juiste locatie verder uit
  • Food-en-retail
  • 21 aug 2019 @ 11:40
  • 10641 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Honeyspot Location Matching heeft een aantal nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan zijn locatie-analyse voor horeca en retail. Deze sweetspot-analyses zijn bovendien nu binnen 72 uur beschikbaar.

Ondernemers die dichtbij hun doelgroep willen zitten, breiden hun formules vaak uit naar plaatsen die ze kennen. Daar weten ze waar ze moeten zitten en kunnen ze bij een bepaalde locatie snel een ‘goed gevoel’ over de business kansen ontwikkelen. Ondernemers die uitbreiden naar steden die ze minder goed kennen en geen groot netwerk hebben, kunnen terecht bij Honeyspot voor objectieve informatie over waar hun doelgroepen wonen, werken en verblijven. Met deze informatie kan een ondernemer een makelaar een heldere opdracht geven of een aanbod voor een locatie snel evalueren.

Zoekprofiel

Honeyspot zoekt naar de beste locatie ten opzichte van verschillende doelgroepen. Daarvoor combineert Honeyspot, op basis van de vraag van de ondernemer, verschillende databronnen tot een specifiek zoekprofiel. Honeyspot geeft resultaten in de vorm van kaarten en tabellen. Deze dienstverlening is nu verder uitgebreid, waardoor Honeyspot complexere analyses met meer variabelen kan uitvoeren. Zo kan deze dienstverlening nu rekening houden met verschillende scenario’s, waardoor er gevarieerd kan worden in aantal vestigingen, grootte van het verzorgingsgebied en eventuele concurrentie. Daardoor kunnen de analyses vragen beantwoorden zoals:

  • Hoeveel vestigingen moeten er in een plaats komen om zo veel mogelijk markt te bedienen?
  • Waar zit concurrentie en hoe is die van invloed op mijn vestigingslocatie?
  • Met hoeveel locaties sluit de onderneming het beste aan op zijn doelgroepen?
  • Met hoeveel bezorgkeukens op welke locaties kan effectief met de kortste aanrijtijden de meeste doelgroepen worden bereikt?

Snelle beslissingen

Honeyspot kan de Sweetspot-analyses nu ook sneller leveren. Daarbij maakt het niet uit of er één of tien scenario’s doorgerekend worden. CEO Paul Willems: “In de huidige markt moeten er voor commercieel vastgoed op aantrekkelijke plaatsen heel snel beslissingen genomen kunnen worden. De meeste locaties worden al verkocht of verhuurd voordat ze op internet verschijnen. Daarom hebben we een aantal zaken gestandaardiseerd waardoor we nu veel sneller kunnen werken. Binnenkort garanderen we een doorlooptijd van maximaal 72 uur. Op termijn willen we het proces helemaal digitaliseren, zodat je op onze site alleen nog de benodigde gegevens hoeft in te vullen en je de rapportage direct in je mailbox krijgt.”

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken