Honeyspot breidt zoekservice naar juiste locatie verder uit
- Food-en-retail
- 21 aug 2019 @ 11:40
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - InnovatieWinkelen
- 21 aug 2019 @ 11:40
- Hugo Schrameyer
Honeyspot Location Matching heeft een aantal nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan zijn locatie-analyse voor horeca en retail. Deze sweetspot-analyses zijn bovendien nu binnen 72 uur beschikbaar.
Ondernemers die dichtbij hun doelgroep willen zitten, breiden hun formules vaak uit naar plaatsen die ze kennen. Daar weten ze waar ze moeten zitten en kunnen ze bij een bepaalde locatie snel een ‘goed gevoel’ over de business kansen ontwikkelen. Ondernemers die uitbreiden naar steden die ze minder goed kennen en geen groot netwerk hebben, kunnen terecht bij Honeyspot voor objectieve informatie over waar hun doelgroepen wonen, werken en verblijven. Met deze informatie kan een ondernemer een makelaar een heldere opdracht geven of een aanbod voor een locatie snel evalueren.
Zoekprofiel
Honeyspot zoekt naar de beste locatie ten opzichte van verschillende doelgroepen. Daarvoor combineert Honeyspot, op basis van de vraag van de ondernemer, verschillende databronnen tot een specifiek zoekprofiel. Honeyspot geeft resultaten in de vorm van kaarten en tabellen. Deze dienstverlening is nu verder uitgebreid, waardoor Honeyspot complexere analyses met meer variabelen kan uitvoeren. Zo kan deze dienstverlening nu rekening houden met verschillende scenario’s, waardoor er gevarieerd kan worden in aantal vestigingen, grootte van het verzorgingsgebied en eventuele concurrentie. Daardoor kunnen de analyses vragen beantwoorden zoals:
- Hoeveel vestigingen moeten er in een plaats komen om zo veel mogelijk markt te bedienen?
- Waar zit concurrentie en hoe is die van invloed op mijn vestigingslocatie?
- Met hoeveel locaties sluit de onderneming het beste aan op zijn doelgroepen?
- Met hoeveel bezorgkeukens op welke locaties kan effectief met de kortste aanrijtijden de meeste doelgroepen worden bereikt?
Snelle beslissingen
Honeyspot kan de Sweetspot-analyses nu ook sneller leveren. Daarbij maakt het niet uit of er één of tien scenario’s doorgerekend worden. CEO Paul Willems: “In de huidige markt moeten er voor commercieel vastgoed op aantrekkelijke plaatsen heel snel beslissingen genomen kunnen worden. De meeste locaties worden al verkocht of verhuurd voordat ze op internet verschijnen. Daarom hebben we een aantal zaken gestandaardiseerd waardoor we nu veel sneller kunnen werken. Binnenkort garanderen we een doorlooptijd van maximaal 72 uur. Op termijn willen we het proces helemaal digitaliseren, zodat je op onze site alleen nog de benodigde gegevens hoeft in te vullen en je de rapportage direct in je mailbox krijgt.”
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers