'Hudson's Bay Nederland sluit eind 2019 de deuren'
- Food-en-retail
- 31 aug 2019 @ 11:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Winkelen
- 31 aug 2019 @ 11:04
- Peter van Woensel Kooy
Warenhuisketen Hudson's Bay sluit voor 2020 de Nederlandse filialen, waarna 1424 banen verdwijnen. In juni 2019 kondigde holding HBC al aan de Europese tak te willen verkopen. Hudson's kwam in 2017 op de Nederlandse markt.
'De warenhuisketen betrad vol ambitie de Nederlandse markt, maar bleek zich flink verkeken te hebben op zijn positionering', meldt het FD, dat het nieuws zojuist brengt. Deze verwachting werd al eerder op MarketingTribune geuit, ziehier ons complete dossier Hudson's Bay. Ook aan een heldere marketingstrategie ontbrak het, stelden verschillende bij ons aangesloten experts. De vraag is en was wat HB nu precies toevoegde, al was de inrichting stijlvol en cosmopolitisch. De culi-afdeling op het Rokin te Amsterdam kon op onze lof rekenen, al had ook dit filiaal last van de veel te laat geopende Noord Zuidlijn, die nu voor extra klanten zorgt. Het mocht niet baten.
Ambitieuze start
De retailketen startte hier met vijftien warenhuizen en wilde er uiteindelijk 60 hebben met een miljard omzet. Hudson's leek het gat van het ten onder gegane V&D te kunnen opvullen, maar leek qua pricing meer op de Bijenkorf. Kortingen nadien bleek de loop er toch te weinig in te krijgen. Hoe het warenhuis met de lang lopende huurcontracten op a-locaties gaat afrekenen, is volgens het FD nog onbekend. Het vertrek van de warenhuisketen Hudson’s Bay raakt ook retailer Jumbo. Dochteronderneming La Place heeft namelijk vestigingen in warenhuizen van Hudson's.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




