Jumbo komt met digitaal loyaliteitsprogramma
- Food-en-retail
- 12 sep 2019 @ 10:56
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Innovatie
- 12 sep 2019 @ 10:56
- Hugo Schrameyer
Supermarktketen Jumbo wil voor het einde van dit jaar een loyaliteitsprogramma voor klanten introduceren. Hoe dat eruit komt te zien, is niet bekend, maar het gaat in ieder geval om een digitale oplossing.
Dat signaal werd dinsdag op het congres Food Retail Event in Tiel naar buiten gebracht door Jumbo-cfo Ton van Veen, meldt het levensmiddelenvakblad Distrifood. De topman zegt er nadrukkelijk bij dat de introductie geen kopie wordt van de Bonuskaart van Albert Heijn. ‘Wij gaan het op een andere manier doen.’
Analyseren
Van Veen laat optekenen dat Jumbo in het vergaren van klantdata niet voorop loopt. ‘Wel in het analyseren van kassadata. Alleen dat laatste gebeurt op anonieme basis. We kunnen het individuele klantengedrag nog niet monitoren en dat moet nu wel gaan gebeuren.’
Kortingssysteem
Jumbo is niet helemaal onbekend met het belonen van klanten. Er werd al eerder een systeem getest, waarbij klanten de Hallo Jumbo-app op hun smartphone moesten installeren. Dat systeem kende een regulier bestanddeel, waarbij klanten met een gespaard saldo van 1000 punten €5 korting kregen op hun aankopen. Daarnaast kwamen er producten beschikbaar die extra punten opleverden, zogenaamde spaarversnellers, die tevens waren gekoppeld aan persoonlijke aanbiedingen. Voor de klanten zonder smartphone was het programma toegankelijk met een Hallo Jumbo-pas.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day