Jumbo komt met digitaal loyaliteitsprogramma

Jumbo komt met digitaal loyaliteitsprogramma
  • Food-en-retail
  • 12 sep 2019 @ 10:56
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Supermarktketen Jumbo wil voor het einde van dit jaar een loyaliteitsprogramma voor klanten introduceren. Hoe dat eruit komt te zien, is niet bekend, maar het gaat in ieder geval om een digitale oplossing.

Dat signaal werd dinsdag op het congres Food Retail Event in Tiel naar buiten gebracht door Jumbo-cfo Ton van Veen, meldt het levensmiddelenvakblad Distrifood. De topman zegt er nadrukkelijk bij dat de introductie geen kopie wordt van de Bonuskaart van Albert Heijn. ‘Wij gaan het op een andere manier doen.’

Analyseren

Van Veen laat optekenen dat Jumbo in het vergaren van klantdata niet voorop loopt. ‘Wel in het analyseren van kassadata. Alleen dat laatste gebeurt op anonieme basis. We kunnen het individuele klantengedrag nog niet monitoren en dat moet nu wel gaan gebeuren.’

Kortingssysteem

Jumbo is niet helemaal onbekend met het belonen van klanten. Er werd al eerder een systeem getest, waarbij klanten de Hallo Jumbo-app op hun smartphone moesten installeren. Dat systeem kende een regulier bestanddeel, waarbij klanten met een gespaard saldo van 1000 punten €5 korting kregen op hun aankopen. Daarnaast kwamen er producten beschikbaar die extra punten opleverden, zogenaamde spaarversnellers, die tevens waren gekoppeld aan persoonlijke aanbiedingen. Voor de klanten zonder smartphone was het programma toegankelijk met een Hallo Jumbo-pas.

 

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken