Jumbo komt met digitaal loyaliteitsprogramma
- Food-en-retail
- 12 sep 2019 @ 10:56
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Innovatie
- 12 sep 2019 @ 10:56
- Hugo Schrameyer
Supermarktketen Jumbo wil voor het einde van dit jaar een loyaliteitsprogramma voor klanten introduceren. Hoe dat eruit komt te zien, is niet bekend, maar het gaat in ieder geval om een digitale oplossing.
Dat signaal werd dinsdag op het congres Food Retail Event in Tiel naar buiten gebracht door Jumbo-cfo Ton van Veen, meldt het levensmiddelenvakblad Distrifood. De topman zegt er nadrukkelijk bij dat de introductie geen kopie wordt van de Bonuskaart van Albert Heijn. ‘Wij gaan het op een andere manier doen.’
Analyseren
Van Veen laat optekenen dat Jumbo in het vergaren van klantdata niet voorop loopt. ‘Wel in het analyseren van kassadata. Alleen dat laatste gebeurt op anonieme basis. We kunnen het individuele klantengedrag nog niet monitoren en dat moet nu wel gaan gebeuren.’
Kortingssysteem
Jumbo is niet helemaal onbekend met het belonen van klanten. Er werd al eerder een systeem getest, waarbij klanten de Hallo Jumbo-app op hun smartphone moesten installeren. Dat systeem kende een regulier bestanddeel, waarbij klanten met een gespaard saldo van 1000 punten €5 korting kregen op hun aankopen. Daarnaast kwamen er producten beschikbaar die extra punten opleverden, zogenaamde spaarversnellers, die tevens waren gekoppeld aan persoonlijke aanbiedingen. Voor de klanten zonder smartphone was het programma toegankelijk met een Hallo Jumbo-pas.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers