Lego opent flagshipstore in Amsterdam

Lego opent flagshipstore in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 23 okt 2019 @ 11:43
  • 13363 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieFoodInnovatie

Op 29 november 2019, oftewel op Black Friday én precies op tijd voor Sinterklaas, verwelkomt de Kalverstraat in Amsterdam een gloednieuwe winkel: de Lego flagshipstore.

De vestiging in Amsterdam is de tweede officiële Lego store die Nederland wordt geopend. Bovendien is het, na Londen, Parijs, Kopenhagen en Berlijn, de allereerste Lego 'flagshipstore' in Nederland.

'De vestiging in Amsterdam is een waar walhalla voor alle Lego fans. Zo vind je in de winkel onder andere een belangrijk Nederlands icoon terug als Lego bouwwerk: de molen. De molen is een van de grootste modellen in de etalage en gemaakt met in totaal 885.757 Lego stenen. Het bouwwerk is 3,25 meter hoog, weegt zo’n 1.820 kilogram en kostte wel 3.140 uur om te ontwerpen en bouwen. Maar dat is nog niet alles: ook vind je in de winkel een indrukwekkende selectie van de nieuwste Lego sets en talloze instore speelplekken, activiteiten en events die je alleen in de Lego flagshipstores tegenkomt.', aldus Lego, dat de eigen merknaam vreemd genoeg zelf foutief en onbescheiden in schreeuwerige kapitalen spelt. Een vreemde dissonant van de communicatie-afdeling van een verder zo geliefd merk, die tijdrovend is voor de kwaliteitspers om te corrigeren.

Nederlandse iconen
Alison Wood, Lego District Senior Manager Stores UK, Benelux & Scandinavia: 'Nadat we vele mensen hebben mogen verwelkomen in de flagshipstores in Londen, Parijs en Berlijn, kunnen we niet wachten om een van de grootste assortimenten met Lego producten naar Amsterdam te halen. Op Black Friday zie je voor het eerst de Nederlandse iconen en innovaties uitgevoerd in steentjes en unieke Lego ervaringen die je nergens anders in het land tegenkomt.'

Lego molen
De openingsweek van de flagshipstore in Amsterdam vindt plaats van 29 november tot en met 5 december 2019. En dat mag gevierd worden. De Lego Groep stunt daarom met 'unieke' aanbiedingen, promoties en exclusieve producten. Zo ontvangen Lego VIP’s op de dag van de opening een limited edition Lego molen bij besteding vanaf 75 euro en ontvangen alle klanten een gratis ‘I love Lego Store Amsterdam’ tegeltje zolang de voorraad strekt. Ook biedt de winkel van de openingsdag tot en met 2 december 2019 meerdere Black Friday-promoties. En van 3 tot en met 5 december 2019 krijgen alle klanten die meer dan 75 euro besteden een waar collector’s item: de Lego Store Amsterdam Brickheads.

Bovendien is in de gloednieuwe Lego winkel een complete reeks nieuwe producten verkrijgbaar die je alleen bij de Lego winkels of op Lego.com vindt, belooft het merk. 'Denk aan onder andere Lego Stranger Things: The Upside Down en Lego Creator Expert Harley Davidson Fat Boy. Lego VIP-leden profiteren tot slot van verschillende voordelen, zoals exclusieve VIP-cadeautjes, dubbele punten en meer.' De flagshipstore in Amsterdam opent zijn deuren als gezegd op vrijdag 29 november 2019, om 12.00 uur. op de Kalverstraat 57, Amsterdam.
(PvWK)

Achtergrond Lego Groep
'De Lego Groep is een familiebedrijf en besloten vennootschap met hoofdzetel in Billund (Denemarken).  Andere hoofdkantoren bevinden zich in Enfield (VS), Londen (Groot-Brittannië), Shanghai (China) en Singapore. Het bedrijf is in 1932 opgericht door Ole Kirk Kristiansen en is gebaseerd op de iconische Lego-steen. Daarmee is de Lego Groep een van ‘s werelds meest toonaangevende speelgoedfabrikanten. Onder het motto “Only the best is good enough” zet het bedrijf zich in voor de ontwikkeling van kinderen om zo de bouwers van de toekomst te inspireren via creatief spelen en leren. Legoproducten worden wereldwijd verkocht en zijn viruteel te ontdekken op www.Lego.com.'

(bron: Lego)

 

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken