Carrefour België test betalen met vinger
- Food-en-retail
- 21 nov 2019 @ 10:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Marketing
- 21 nov 2019 @ 10:48
- Peter van Woensel Kooy
Na een experiment bij een Belgische Carrefour Express-winkel in de Europese wijk van Brussel onder de naam MyFinger, start Carrefour België Brussel nu het betalen met de vinger. 'Snelheid van transactie is belangrijk in stadswinkels', zegt Arnaud Lesne, innovatiedirecteur van Carrefour België.
Volgens Lesne is vingerherkenning een snel alternatief voor wie zijn bankkaart of loyaltycard niet meteen vindt. Snelheid van uitvoering is vooral van belang in stedelijke buurtwinkels met gehaaste klanten. Volgens Carrefour waren de deelnemers tevreden met de nieuwe functionaliteit, die drie maanden uitgetest werd, meldt Gondola Magazine.
Technische details nog niet openbaar
De supermarktketen gaat nu over naar een echte test: de vingerafdruk wordt gekoppeld aan een bankkaart of – rekening. 'De klant zal daardoor aan de kassa gewoon met zijn vinger kunnen afrekenen. De test zal begin 2020 plaatsvinden in een nog te bepalen winkel in het centrum van Brussel. De technische details over de betaalfunctie blijven vooralsnog geheim. De vraag is hoe Carrefour de vingerafdruk zal koppelen aan een bankkaart en andere gevoelige data. De winkelketen zegt dat alles binnen het kader van de Europese privacywetgeving zal verlopen.'
(bron: Gondola Magazine)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- stadswinkel
- iPay
- winkel
- contactloos
- experiment
- Carrefour Express
- bluetooth
- Arnaud Lesne
- vinger
- retail
- Belgie
- Brussel
- prijs
- transactie
- Carrefour
- innovatiedirecteur
- belangrijk
- kassa
- snelheid
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers