Heineken brengt ode aan contact
- Food-en-retail
- 14 apr 2020 @ 09:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 14 apr 2020 @ 09:23
- Peter van Woensel Kooy
De vele vormen van contact waaraan we gewend waren, zijn nu onmogelijk. En dat stemt weemoedig. Heineken presenteert een empathische film, waarin wordt verlangd naar vroeger en waarin hedendaags contact wordt getoond.
'We’re further apart. Yet, we’re closer than ever', is de openingszin van de nieuwe film die inhaakt op de coronacrisis, het sluiten van de horeca en het ontbreken van fysiek contact van mensen. De zin lijkt op een uitspraak tijdens een recente Nederlandse persconferentie, waarin op de intelligent lockdown werd ingegaan. Heineken oppert om het oude dierbare contact in al zijn/haar vormen te koesteren. Met een vrijmibo per videocall, door te Teamen en Zoomen of in andere chatgroep of door het schrijven van een kaart of brief kun je het prolongeren in de nieuwe werkelijkheid. 'With the million ways of being together... ...now it’s staying apart that brings us closer than ever.'
Het levert deze indrukwekkende film op. Plus onderstaand gedicht over de waarde van contact en over samen hoop houden. Leeftijd invullen (18+) benodigd om de commercial te zien.
(PvWK)
Ode to Close poem:
The handshakes, the high-five,
the fist bumps, the flirt eyes,
the team breaks, dap greetings,
thumb wrestling, and cheek pinching,
hi kisses, bye kisses, air kisses, French kisses,
back-slaps, the love taps, the happy claps,
the hugging, the piggy backs, the holding,
the bear hugs, the strolling, the squeezing,
the hand-in-hand, the eye-to-eye,
holding closely, the hugging goodbye.
With the million ways of being together...
...now it’s staying apart that brings us closer than ever.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




