Bier&Co introduceert Hard Seltzer in Nederland

Bier&Co introduceert Hard Seltzer in Nederland
  • Food-en-retail
  • 6 aug 2020 @ 09:37
  • 18388 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Merken

Bier&Co (onderdeel van Swinkels Family Brewer) introduceert een nieuwe drankcategorie op de Nederlandse markt: Hard Seltzer, ofwel alcoholhoudend bruiswater met smaak. Café De Tulp in Amsterdam heeft de primeur.

De introductie betreft drie merken: clean & press, stëlz en oyester. De drankjes worden gemaakt door koolzuurhoudend water te vermengen met gedistilleerd alcohol en fruitsmaken. De drank is overgewaaid uit de Verenigde Staten, waar de categorie vorig jaar -volgens marktcijfers van IRI- $1,2 miljard omzet boekte.

Reinier Kamphuis, managing director van Bier&Co, zegt: 'We hebben de ontwikkelingen in de Verenigde Staten op de voet gevolgd en tegelijkertijd grondig onderzoek gedaan naar Hard Seltzer. De consument wil bewuster genieten van alcohol, zonder suiker en koolhydraten en laag in calorieën. We kunnen nu een gevarieerd aanbod aan kwalitatief hoogwaardige Hard Seltzers op de Nederlandse markt introduceren.'

Horeca

Hard Seltzer is in Nederland in eerste instantie te verkrijgen in de grootstedelijke horeca, waarbij café De Tulp in Amsterdam-Zuid de primeur heeft. Sven Sallaerts, eigenaar van De Tulp, zegt: 'Deze nieuwe categorie sluit perfect aan bij onze doelgroep. We staan aan het begin van een Seltzer-tijdperk, binnen afzienbare tijd zal dit drankje niet meer weg te denken zijn uit de horeca.'

Lucas Boon

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken