Bier&Co introduceert Hard Seltzer in Nederland
- Food-en-retail
- 6 aug 2020 @ 09:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Merken
- 6 aug 2020 @ 09:37
- Lucas Boon
Bier&Co (onderdeel van Swinkels Family Brewer) introduceert een nieuwe drankcategorie op de Nederlandse markt: Hard Seltzer, ofwel alcoholhoudend bruiswater met smaak. Café De Tulp in Amsterdam heeft de primeur.
De introductie betreft drie merken: clean & press, stëlz en oyester. De drankjes worden gemaakt door koolzuurhoudend water te vermengen met gedistilleerd alcohol en fruitsmaken. De drank is overgewaaid uit de Verenigde Staten, waar de categorie vorig jaar -volgens marktcijfers van IRI- $1,2 miljard omzet boekte.
Reinier Kamphuis, managing director van Bier&Co, zegt: 'We hebben de ontwikkelingen in de Verenigde Staten op de voet gevolgd en tegelijkertijd grondig onderzoek gedaan naar Hard Seltzer. De consument wil bewuster genieten van alcohol, zonder suiker en koolhydraten en laag in calorieën. We kunnen nu een gevarieerd aanbod aan kwalitatief hoogwaardige Hard Seltzers op de Nederlandse markt introduceren.'
Horeca
Hard Seltzer is in Nederland in eerste instantie te verkrijgen in de grootstedelijke horeca, waarbij café De Tulp in Amsterdam-Zuid de primeur heeft. Sven Sallaerts, eigenaar van De Tulp, zegt: 'Deze nieuwe categorie sluit perfect aan bij onze doelgroep. We staan aan het begin van een Seltzer-tijdperk, binnen afzienbare tijd zal dit drankje niet meer weg te denken zijn uit de horeca.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing