AH en Selecta Nederland starten onbemande Albert Heijn to go
- Food-en-retail
- 11 dec 2020 @ 15:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 11 dec 2020 @ 15:58
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn en Selecta Nederland gaan samenwerken. De Foodie's micromarkets van Selecta zullen het vernieuwend en vers on-the-go assortiment van Albert Heijn onbemand (m/v) op de werkvloer gaan aanbieden.
Zo ontstaat een nieuw concept waarmee beide partijen inspelen op de behoefte van gevarieerd en gezond eten op de werkvloer.
Met het sterke netwerk van Selecta, het innovatieve assortiment van Albert Heijn to go en de mogelijkheid met dit concept maatwerk te leveren voor elke locatie, zien de partners volop kansen voor groei. In 2021 openen Selecta en Albert Heijn op minimaal 100 kantoorlocaties in Nederland een onbemande Albert Heijn to go om in de jaren daarna gezamenlijk verder uit te breiden. Naast kantoren leent deze onbemande Albert Heijn to go zich goed voor bijvoorbeeld ziekenhuizen en onderwijsinstellingen.
Veranderende behoefte in de markt
Onderzoek van Selecta laat zien dat de kantooromgeving sterk verandert. Het kantoor wordt dé plek om elkaar te ontmoeten en samen te werken. Een zogenoemde ‘Grab & Go micromarket’ waar klanten op elk moment van de dag verse en gevarieerde producten kunnen vinden, sluit daarbij aan. Dit ziet Selecta duidelijk terug in het succes sinds de lancering van hun Foodie's concept vorig jaar. Testen met het onbemande Albert Heijn to go concept leverden goede resultaten op: het sluit naadloos aan op de behoefte van klanten aan lekker, vers en gevarieerd eten en drinken op elk moment van de dag.
Jan Marck Vrijlandt, MD Benelux bij Selecta: 'Naast de veranderende functie zien we dat werknemers minder vaak en op wisselende tijden aanwezig zijn op kantoor. Deze trend stelt andere eisen aan het aanbod van food and beverage op de werkvloer. Dit betekent dat werknemers 24/7 toegang moeten hebben tot gevarieerd en gezond eten en drinken. Ons bestaande Foodie's micromarket concept helpt bij de transformatie van kantoor naar ontmoetingsplek. Dankzij de samenwerking met Albert Heijn kunnen we in 2021 nog meer organisaties in Nederland ondersteunen met een uitgebreid assortiment gezond en vers eten en drinken.'
Marit van Egmond, ceo Albert Heijn: 'Wij willen er altijd en overal zijn voor onze klanten. Om de hoek, onderweg en online. Met lekker en gevarieerd eten, altijd waar voor je geld en veel gemak. Er zijn in Nederland en Vlaanderen nog volop mogelijkheden om ons netwerk verder uit te breiden. Samen met Selecta spelen we in op actuele ontwikkelingen in de werkomgeving. Met dit vernieuwende Albert Heijn to go concept zetten we een volgende stap in de wereld van out-of-home consumptie.'
Maatoplossing voor elk moment van de dag
Door de expertise van Selecta op het gebied van food and beverage op de werkvloer te combineren met de kennis van Albert Heijn op het gebied van lekker en gevarieerd eten en gemak, ontstaat een sterk nieuw concept. Dit wordt op maat gemaakt, rekening houdend met de mogelijkheden en de wensen van organisaties die steeds meer op zoek zijn naar flexibiliteit in het aanbieden van eten en drinken voor hun medewerkers. Met de nieuwe, onbemande Albert Heijn to go modules kunnen zij hun medewerkers de hele dag het uitgebreide Albert Heijn to go assortiment bieden met zelfbediening en digitaal gemak zoals zelfscan bij het afrekenen.
(PvWK)
Over Selecta
'Selecta is Europees marktleider op het gebied van zelfbedieningsconcepten voor food and beverage op de werkvloer en in de openbare ruimte. Selecta is sinds 1957 actief in 16 landen in Europa en heeft haar Europese hoofdkantoor in Zwitserland. Het hoofdkantoor van Selecta Nederland is gevestigd in Dordrecht. Foodie's is een vernieuwend concept van Selecta met inmiddels meer dan 200 vestigingen in Europa. Deze modulaire, onbemande micromarket biedt consumenten op elk moment van de dag toegang tot eten en drinken. De komende periode investeert Selecta op Europees niveau in de verdere ontwikkeling van Foodie's. Meer informatie over Selecta Nederland: www.selecta.nl'
(bron: selecta)
Over Albert Heijn
'Albert Heijn is al ruim 130 jaar deel van het leven van alledag. Van kruidenier naar zelfbediening tot de winkel vandaag de dag die er altijd en overal voor je is. Om de hoek, onderweg en online maakt Albert Heijn elke dag beter eten bereikbaar voor iedereen. Albert Heijn heeft 100.000 medewerkers en ruim 1.000 winkels waarvan 87 to go-winkels op locaties zoals treinstations, universiteiten, ziekenhuizen en tankstations. Daar kunnen klanten terecht voor lekker, vers en gevarieerd eten voor onderweg. In het voorjaar werd al bekend gemaakt dat Albert Heijn de komende jaren meer dan 100 nieuwe locaties gaat openen met partners BP en NS.'
(bron: Ahold Delhaize)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Foodie's
- retail
- ontmoeting
- samenwerking
- 2021
- veranderende functie
- plek
- trend
- werknemer
- foodservice
- Albert Heijn
- winkel
- MD Benelux
- Selecta
- Jan Marck Vrijlandt
- snel
- merk
- transformatie
- kantoor
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing