BenBits is terug: met eerste plasticvrije kauwgom van Nederland
- Food-en-retail
- 29 jul 2021 @ 10:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodProductdesign
- 29 jul 2021 @ 10:50
- Peter van Woensel Kooy
BenBits, in de jaren 70 en 80 het fameuze merk dat de suikervrije kauwgom in Nederland introduceerde, lanceert nu 'de nieuwste generatie' kauwgom. Dit onder leiding van de 26-jarige ceo Milan Dontje.
De nieuwste generatie BenBits is plasticvrij en duurzaam met uitsluitend ingrediënten van natuurlijke oorsprong, beloven de marketeers. Op de verpakking staat nu een zeeschildpad. 'De plasticvrije kauwgom kauwt iets anders, maar voelt natuurlijker aan. BenBits is vegan, heeft een natuurlijke gombasis, bevat geen kleurstoffen, zoals E171, en is suikervrij. De verpakking is gemaakt van papier en dus composteerbaar.'
De ceo en mede-eigenaar Dontje (foto boven) zegt het merk BenBits nieuw leven in te willen blazen, waarbij de introductie van deze eerste plasticvrije kauwgom de herintroductie van het merk in Nederland markeert. 'Dit is de start van de kauwgomrevolutie. Niet voor niets steunt BenBits de Plastic Soup Foundation in haar missie om plastics en microplastics in de natuur te verminderen.' BenBits is vooralsnog verkrijgbaar in twee smaken, Fresh Spearmint en Smooth Peppermint. Meer informatie via: www.benbits.com
(PvWK, foto: Van den Oord-fotografie)
BenBits anno 2021. Hieronder: classic tvc BenBits uit jaren '80.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




