Deliveroo en Mr. Sushi lanceren rolls geïnspireerd door 5 werelddelen
- Food-en-retail
- 23 jul 2021 @ 12:39
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodIntroductieKlanten
- 23 jul 2021 @ 12:39
- Peter van Woensel Kooy
Deze Olympische zomer komen de vijf werelddelen samen in Japan, een land dat bekend staat om haar fenomenale sushi. Bezorger Deliveroo en sushi-expert Mr. Sushi haken in.
Aangezien een bezoek aan de Japanse hoofdstad er door de coronamaatregelen niet in zit, zeggen Deliveroo en Mr. Sushi de handen ineen te slaan om deze culinaire ervaring bij jou thuis te bezorgen. En nee, geen california roll of nori maki, maar een menu geïnspireerd door de vijf continenten.
Culinaire wereldreis
Deliveroo en Mr. Sushi lanceren vandaag een exclusief menu bestaande uit vijf sushi rolls, elk geïnspireerd door een werelddeel. Om de smaak van deze rolls te bepalen doken ze de data van Deliveroo in op zoek naar de favoriete 'cuisines' en gerechten van Nederland. 'Van patat tot peri peri sushi: niets is in dit menu te gek.' De vijf varianten:
1. Amerika - Beef & Fries €10,-
Gevuld met frietjes en komkommer, omhuld met flamed beef, met BBQ saus en gefrituurde uitjes als toppings
2. Australië - Surf & Turf Special €10,-
Gevuld met gefrituurde soft shell crab, omhuld met flamed beef, met licht pittige mayo en masago als toppings
3. Europa - Caesar Salad (vega) €14,50
Gevuld met ei, avocado, komkommer, veggie chicken en sla, gegarneerd met caesar dressing, met croutons en gesneden bosui als toppings
4. Afrika - Peri Peri €14,50
Gevuld met gefrituurde kip, peri peri saus en groene lange bonen, afgelakt met peri peri saus, met kurkuma poeder en gedroogde bird eye chilies als toppings
5. Azië - Home Game €15,-
Gevuld met tempura ebi met avocado, omhuld met geflambeerde unagi, afgelakt met unagi saus, met bosui, Japanse chilipoeder en sesam als toppings
Marketing-insights: 'van alle smaken thuis'
Dat sushi niet alleen geliefd is onder Japanners moge duidelijk zijn stelt Deliveroo. Eigen onderzoek toont aan dat het merendeel (56%) van de Nederlanders dol is op dit gerecht. Een op de zes ondervraagden geeft zelfs aan elke dag sushi te kunnen eten. Uit de data-archieven van Deliveroo blijkt dan ook dat sushi een van de meest bestelde gerechten is. Bovendien ontdekt bijna de helft (48%) graag nieuwe soorten sushi, 'dus voor hen komen deze unieke smaakcombinaties vast als geroepen.'
Kampioenen deal
MarketingTribune-volgers en andere consumenten die alle wereldsmaken willen uitproberenkunnen 'de complete reis' met alle vijf rollen bestellen voor €60,-. 'En bestel je de sushi rolls via Deliveroo, dan krijg je met de code "KAMPIOEN5" €5,- korting op je bestelling met een minimum bestelwaarde €25,-', belooft Deliveroo. De smaken zijn beschikbaar bij alle Mr. Sushi filialen in Nederland en met korting via Deliveroo te bestellen in deze steden. 'Zolang de voorraad strekt', wordt uiteraard nog gewaarschuwd.
(PvWK)
Over Deliveroo
'Deliveroo is een geprezen bezorgdienst die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 115.000 geliefde restaurants en takeaways en 100.000 riders om de beste maaltijdbezorging ter wereld te bieden. Deliveroo heeft ruim 2.000 werknemers in kantoren over de hele wereld, het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. Deliveroo is actief in meer dan 800 plaatsen en steden in 12 markten waaronder: Australië, België, Frankrijk, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie hier.'
(bron: Deliveroo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- inhaker
- food
- Deliveroo
- bezorgdienst
- Olympische Spelen
- Tokyo
- Mr. Sushi
- inhaker
- distributie
- Greg Orlowski
- merk
- William Shu
- sushi
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn combineert kerst en... 10-11-2025
- Hema zet in op innovatie en... 10-11-2025
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




